جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام یعقوبی

حوزه/ رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به رسالت حوزه‌های علمیه در جامعه اسلامی، گفت: حوزه علمیه باید با مدیریت درست و تعلیم و تربیت صحیح طلاب، تهدیدهای دشمنان را به فرصت تبدیل کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به آسیب‌ها و تهدیداتی که از ناحیه دشمنان متوجه جامعه اسلامی می‌شود، اظهار داشت: به همان نسبت که گرایش مردم جهان به دین اسلام بیشتر می‌شود تهدید و دشمنی دشمنان هم افزایش می‌یابد.

وی افزود: اینکه امروز دین اسلام به شکل گسترده‌ای در سرتاسر جهان در حال رشد و پیشرفت است نتیجه فرهنگ‌سازی، تبلیغ و تبیین معارف دینی از سوی طلاب و روحانیان حوزه‌های علمیه است که سبب دشمنی و خوف مستکبران و استعمار جهانی شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: امروز دشمنان اسلام و قرآن پیوستن مردم به دین و گسترش دین اسلام را مانعی محکم در برابر امیال و خواسته‌های نامشروع خود دانند و به همین دلیل با استفاده از تمام توان و امکانات خود در پی تضعیف اسلام و آموزه‌های اسلامی هستند.

وی ادامه داد: به‌جرئت می‌توان بیان کرد که دشمنی و تهدیدهایی که امروز از جانب دشمنان خارجی و خودفروختگان داخلی متوجه جامعه حوزوی است هم ازنظر کمی و هم ازنظر کیفی در طول تاریخ دین مبین اسلام کم‌نظیر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه حوزه علمیه باید با مدیریت درست آسیب‌ها و تهدیدها را به فرصت تبدیل کند، تصریح کرد: با توجه به این تهدیدها و دشمنی‌های آشکار، حوزه علمیه باید با زمان‌شناسی، وقت‌شناسی و آینده‌نگری این تهدیدها را مدیریت کرده و به فرصتی برای تبلیغ و تبیین دین اسلام تبدیل کند.

وی خاطرنشان کرد: حوزه علمیه باید با در نظر گرفتن توطئه‌های دشمنان با تعلیم و تربیت درست طلاب و روحانیان، فراهم کردن بسترهای مناسب تبلیغی و تجهیز آن‌ها به دانش روز زمینه آگاهی بخشی و بصیرت افزایی آن‌ها را در جامعه فراهم کند.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: طلاب و روحانیان حوزه‌های علمیه به‌عنوان پیشگامان عرصه دفاع از دین، باید از این فرصت‌ها به نحو مطلوبی برای شناسایی آسیب‌ها و تهدیدها، آگاهی دادن، روشنگری و تبیین و تبلیغ دین مبین اسلام در جامعه استفاده کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha