شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 اردوی جهادی

مسئول اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به برگزاری اردوهای جهادی روحانیان و طلاب حوزه‌های علمیه استان در طول سال، گفت: افزون بر ۲۳۰ نفر از طلاب و روحانیان مدارس علمیه استان در اردوهای جهادی فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام مهدی مهرپویان، ظهر امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به فعالیت گروه‌های جهادی طلاب و روحانیان در روستاها و مناطق محروم استان، اظهار داشت: بیش از 230 نفر از روحانیان و طلاب مدارس علمیه خراسان شمالی در قالب 18 گروه جهادی خواهر و برادر در مناطق محروم و روستاهای کم برخوردار استان فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه هرکدام از این گروه‌های جهادی مربوط به یکی از مدارس علمیه استان است، افزود: همه مدارس علمیه استان با ارسال گروه‌هایی در این طرح‌های جهادی و معنوی حضور فعالی دارند.

حجت‌الاسلام مهرپویان اضافه کرد: به‌عنوان‌مثال در هفته گذشته گروه جهادی فاطمه الزهرا (س) از مدرسه علمیه الزهرا (س) آشخانه در منطقه محروم کالیمانی بخش مانه و سملقان به خدمت‌رسانی و انجام امور تبلیغی مشغول بودند و البته این اقدامات در هفته‌های دیگر هم توسط سایر گروه‌های جهادی طلاب در این منطقه محروم انجام می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به جدیدترین فعالیت‌های انجام‌شده از سوی طلاب و روحانیان جهادی استان در مناطق محروم خراسان شمالی، خاطرنشان کرد: ساخت مسجد در روستای چوپلی تپه مانه و سملقان که نهادهای دولتی نظیر استانداری و ... هزینه‌های آن را تأمین کردند از جدیدترین فعالیت‌های انجام‌شده توسط گروه‌های جهادی طلاب و روحانیان استان است.

حجت‌الاسلام مهرپویان که مسئول معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم در خراسان شمالی هم هست، با تأکید بر اینکه هزینه اردوهای جهادی با کمک طلاب، سپاه، بسیج و مردم تأمین می‌شود، تصریح کرد: به دلیل اینکه هیچ‌گونه بودجه دولتی به اردوهای جهادی اختصاص داده نشده، مبالغ گردآوری‌شده و هزینه‌های موردنیاز با دقت خاصی مدیریت می‌شود، به همین دلیل در این اردوها ما با کمترین هزینه شاهد بهترین خروجی‌ها هستیم.

وی در پایان گفت: در حقیقت خدمات و اقدامات گروه‌های جهادی در مناطق محروم شامل تمام خدمات عمرانی، فرهنگی، آموزشی و تبلیغی است که با همکاری حوزه علمیه و نهادها و ارگان‌های دیگر استان انجام می‌گیرد، اما تاکنون خیران برای تأمین بودجه و هزینه‌ها مشارکت خاصی نکرده‌اند که امید می‌رود با ورود خیران به این بخش شاهد ارتقای فعالیت‌های گروه‌های جهادی در استان باشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha