پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ازبکستان به دنبال توسعه سرمایه گذاری در اقتصاد اسلامی

حوزه/ ازبکستان قصد دارد مقررات اقتصاد اسلامی را تنظیم کند و یک موسسه اقتصاد اسلامی برای توسعه بخش بانکداری و ایجاد بازارهای مالی خارجی به عنوان بخشی از تلاش های دولت برای تجدید ساختار اقتصادی بنا کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از رویترز، ازبکستان قصد دارد قوانین و مقرراتی مربوط به اقتصاد اسلامی را به تصویب برساند و یک موسسه اقتصاد مالی اسلامی برای توسعه بخش بانکداری و ایجاد بازارهای مالی خارجی، به عنوان بخشی از تلاش های دولت برای تجدید ساختار اقتصادی بنا کند.
در سال گذشته، دولت تاشکند، قوانین ارز خارجی را آزاد کرده و شرایط قانونی را برای بانک های قزاق به دنبال راه اندازی شرکت های تابعه در این کشور را آسان ساخته است. ایجاد این موسسه مالی اسلام که در وب سایت دولتی اعلام شده، فرای قوانین موجود می باشد.
به گفته یرلان بادیوالت، مشاور وزارت سرمایه گذاری و توسعه قزاقستان ایجاد این موسسه، ارائه گستره وسیعی از محصولات سازگار با شریعت اسلامی از اوراق قرضه اسلامی تا بیمه حلال را امکان پذیر خواهد ساخت.
بادیوالت گفت: انتظار می رود که یک سیستم اقتصادی صنعتی اسلامی در کشور به راه انداخته شود.
بادیوالت افزود: رویکرد ازبکستان می تواند موفقیت آمیز باشد؛ زیرا ایجاد یک گروه کاری برای هماهنگی تلاش ها در میان ادارات دولتی از جمله وزارت مالیه و مقامات مالیاتی است.
درحالی که تلاش های مختلف برای فراهم سازی و اجرای اقتصاد اسلامی در ازبکستان نتایج متفاوتی دربرداشته، این اقدامات می تواند پیامدهای منطقه ای وسیعی داشته باشند.

قزاقستان پیش از این با موانع قانونی متعددی مواجه بوده و بزرگترین بانک آذربایجان در سال 2015 بخش اسلامی خود را در سال 2015 تعطیل نمود.
ازبکستان، یک کشور شوروی سابق، پرجمعیت ترین کشور در آسیای مرکزی است و بیشتر 32 میلیون آن مسلمان هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha