پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام رحیمی صادق

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق با تاکید بر غربت زدایی از علوم قرآنی در مدارس علمیه، گفت: با همکاری حوزه علمیه تهران و نظارت استاد بزرگوار حجت الاسلام والمسلمین قرائتی، با دائر شدن کرسی درس تفسیر در مدارس علمیه، رویکرد جدی تری بر ارائه علوم قرآنی به طلاب شکل خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی رحیمی صادق، در کارگاه مهارت افزایی معاونین آموزش مدارس علمیه استان تهران، در محل جامعه علمیه امیرالمؤمنین(ع)، با بیان اینکه تربیت طلاب توانمند در تراز انقلاب اسلامی از رسالت های مهم مدیریت حوزه علمیه تهران است، اظهار داشت: یکی از برنامه های جدی ما دانش افزایی است و این برنامه برای همه مدیران، معاونین، کارکنان اجرائی مدارس، طلاب، اساتید، خادمان، نگهبانان و آشپزهای مدارس علمیه استان تهران برنامه ریزی شده است.

وی ادامه داد: ارائه محتوای غنی و آموزش های کاربردی و هدفمند از جمله شاخصه های این دوره ها خواهد بود. البته کارگاه های آموزشی برای اساتید با توجه به رشته علمی شان برگزار خواهد شد به این صورت که برای اساتید فقه، اصول، فلسفه و... نشست های تخصصی و مرتبط برگزار می شود.

مدیر حوزه علمیه تهران با اشاره به تاسیس شورای معین حوزه علمیه تهران و حضور دبیر مجمع اساتید در این شورا، گفت: یکی از وظایف مجمع اساتید و شورای معین تشکیل و راه اندازی انجمن های علمی در رشته های مختلف و با حضور اساتید مدارس علمیه است.

وی افزود: تشکیل این انجمن ها در رشد و تعالی علمی حوزه علمیه تهران بسیار مؤثر بوده و تحولات خوبی را در حوزه تهران رقم خواهد زد.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق با اشاره به دغدغه های اساتید حوزه علمیه تهران، عنوان داشت: نقش استاد در تربیت طلاب بسیار مهم است. استاد یعنی مرشد، زیرا استاد از همان ابتدای ورود طلبه به حوزه در کنار او بوده و بر تربیت و رشد و تعالی وی تا زمانی که به قله های دانش و اجتهاد برسد، نظارت دارد.

مدیر حوزه علمیه استان تهران ادامه داد: نظام آموزش محور در مدارس علمیه باید به همراه سه پیوست مهم تهذیبی، پژوهشی و تبلیغی باشد، زیرا هر مدرسه علمیه ای به عنوان یک قرارگاه جامع دینی باید همه امورات فرهنگی، اجتماعی و دیگر امور محله و منطقه پیرامون خود را هدایت و راهبری کند.

وی با بیان این که در سال تحصیلی جدید اهتمام جدی تری به علوم قرآن و تفسیر در مدارس علمیه خواهد شد، گفت: با همکاری حوزه علمیه تهران و نظارت استاد بزرگوار حجت الاسلام والمسلمین قرائتی، صد نفر از اساتید حوزه بعد از گذراندن آموزش های تخصصی به عنوان مربی قرآن و تفسیر در مدارس علمیه، با دائر کردن کرسی درس تفسیر نظارت جدی تر و علمی تری بر ارائه علوم قرآنی به طلاب خواهند داشت. 313/42

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha