سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
تصاویر/ تودیع و معارفه معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران کشور

حوزه/ معاون سابق فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه گفت: گزارش فعالیت‌های انجام شده در حوزه‌های علمیه خواهران خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است و ایشان تأکید کرده‌اند که مسئولان باید از ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا اسکندری پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه معاون  فرهنگی حوزه علمیه خواهران که در ساختمان مرکز مدیریت  حوزه های علمیه خواهران برگزار شد، گفت: برنامه‌ریزی و اقدامات همواره باید حکمیانه و براساس نیازهای زمان باشد و در این مدت تلاش ما بر این بود که تمام اقدامات و طرح‌ها با بررسی‌های دقیق علمی اجرایی شود.

وی افزود: در این مدت تلاش وافری برای اجرای کارشناسی طرح‌ها، صورت می گرفت؛ از جمله فعالیت هایی که در این عرصه انجام شد می توان به انجام فعالیت یک ساله مشاوران در عرصه نظام تربیتی اشاره کرد.

معاون سابق فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران کشور تصریح کرد: خوشبختانه در این عرصه مسیر خوبی ترسیم شده است؛ اقداماتی که در سال‌های اخیر انجام شد، براساس یک نظام تربیتی و هدفی واحد بود و ما یک مسیر و هدف را دنبال می‌کردیم و سعی می‌کردیم که مرحله به مرحله به هدف خود نزدیک شویم.

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری اظهارکرد: یکی از نکات مثبت حوزه علمیه خواهران نسبت به برادران، بیشتر بودن سرانه مطالعه است؛ حدود ۲۰ هزار نفر از طلاب حوزه‌های علمیه خواهران در طرح‌ سیر مطالعاتی شرکت‌ کرده‌اند و این مسئله بسیار ارزشمند است.

وی گفت: جشنواره قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران از دیگر مواردی است که در سال‌های اخیر پیشرفت بسیار خوبی داشته و براساس آخرین آمار حدود ۱۲ هزار نفر در این جشنواره شرکت کردند؛ همچنین نظام تبلیغی از دیگر اقداماتی بود که اهمیت بسیار زیادی داشت و در نهایت این نظام نیز به تصویب رسید.

معاون سابق فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران با ذکر این مطلب که فعالیت‌های تبلیغی و فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران در سال گذشته بی‌نظیر بود، اظهارکرد: می‌توان به‌جرات گفت، هیچ نهادی در کشور ظرفیت و تأثیرگذاری حوزه‌های علمیه خواهران را ندارد و یقین دارم اگر از این ظرفیت به درستی استفاده شود، بسیاری از آسیب‌های اجتماعی برطرف می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری بر لزوم معرفی فعالیت ها و ظرفیت های حوزه علمیه خواهران در کشور تاکید کرد و گفت: گزارش فعالیت‌های انجام شده در حوزه‌های علمیه خواهران خدمت مقام معظم رهبری نیز ارسال شده است و ایشان نیز تأکید کرده‌اند که مسئولان باید از ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده کنند.

وی با بیان این مطلب که نظام دانش‌آموختگان یک سال پیش اجرایی شد و اقدامات بسیار خوبی نیز در این زمینه انجام شده است بیان کرد: همچنین با نهاد‌های مختلف آموزشی از جمله آموزش و پرورش نیز تعامل و همکاری‌های در این زمینه صورت گرفته است و بستر بسیار خوبی فراهم شده است تا از ظرفیت‌ دانش‌آموختگان در نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلف استفاده شود.

معاون سابق فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه تاکنون توانمندی حدود ۱۳ هزار نفر از دانش آموختگان حوزه‌های علمیه خواهران احصا شده است گفت: در حال حاضر می‌توانیم از دانش‌آموختگان براساس توانمندی و تحصیلاتی که دارند استفاده کنیم و این مورد نیز از ظرفیت‌های است که باید مورد استفاده قرار گیرد.

وی بر تربیت محور بودن نظام تبلیغی و فرهنگی تاکید کرد وافزود: تربیت هدف همه پیامبران و معصومین (ع) بوده است و به همین دلیل لذا تمام اقدامات انجام شده نیز در همین راستا بوده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha