پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
عملیات مرصاد

حوزه/ معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه قائم آل محمد (ص) استان سمنان گفت: بزرگداشت سالروز عملیات مرصاد در سمنان به همت سپاه قائم آل محمد (عج) این استان، برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان به نقل از روابط عمومی سپاه استان سمنان، مهدی دیابی با اعلام این خبر اظهار داشت: مراسم بزرگداشت سالروز عملیات مرصاد روز پنجشنبه، چهارم مردادماه در سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان برگزار می‌شود.

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه قائم آل محمد (ص) استان سمنان تصریح کرد: این همایش با حضور مسئولان استانی و جمعی از پیشکسوتان و رزمندگان دوران دفاع مقدس و خانواده معظم شهدا و ایثارگران و همچنین اقشار مختلف مردم شریف و ولایتمدار سمنان برگزار می‌شود.

وی افزود: مقام معظم رهبری در جریان سفر به استان سمنان در آبان ماه سال1385 در جمع ایثارگران در خصوص این عملیات فرمودند که «تیپ قائم (عج) در عملیات مرصاد نقش مهمی را ایفا کرد، شنیدم نقش تیپ قائم (عج) در عملیات مرصاد آن‌چنان بود که اگر نبود دشمن ممکن بود تا کرمانشاه بیاید؛ آن‌که ایستاد تیپ قائم (عج) بود» این‌ها در تاریخ می‌ماند.

دیابی خاطرنشان کرد: عملیات مرصاد در پاسخ به عملیات سازمان جعلی مجاهدین خلق ایران موسوم به فروغ جاویدان به مرحله اجرا درآمد.

وی افزود: در این عملیات تیپ 12 قائم (عج) به‌عنوان اولین و تنها یگان با سازمان رزم منظم در تنگه چهار زبر مسیر دشمن را مسدود نموده و مانع از تحرک منافقین شد.

بر پایه این گزارش، در این عملیات که در سوم مرداد 67 آغاز شد و تا هفتم مرداد 67 به طول انجامید، نیروهای استان سمنان با حدود 60 ساعت نبرد در تنگه چهار زبر و با بکار گیری بیش از یک هزار و 600 نفر نیرو، جانانه به مقابله با منافقین خائن پرداخته و با تقدیم 67 شهید گران‌قدر و 228 زخمی، برگ زرین دیگری را در صفحات پرافتخار تاریخ هشت سال دفاع مقدس به یادگار گذاشتند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha