جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خدام رضوی

حوزه/ خدام رضوی با پرچم بارگاه علی ابن موسی الرضا(ع) در بین اجتماع رضویون بیرجند حضور یافتند و شو و شوق بی نظیری را در بین طلاب ایجاد کرد .

به گزارش خبرنگار «حوزه» در بیرجند، شب گذشته طلبه های حوزه رضویه بیرجند حال و هوای دیگری داشتند، شور و شوق برای میزبانی از پرچم امام هشتم در بینشان موج می زد و خود را برای یک هدف آن هم کسب شفاعت علی ابن موسی الرضا در روز میلادش آماده می کردند.

با ورود خدام، همه ی نگاه ها به سمت میهمان روانه شد، میهمانی که از بارگاه ملکوتی امام هشتم آمده بود و مأمور به رساندن سلام ها و آرزوهای طلبه های جوان بود.

طلبه های جوان رضوی، از شوق دیدن پرچم ضریح امام هشتم اشک از چشمانشان جاری می شود و زیر لب ندای یا علی ابن الموسی الرضا را سر می دهند.

رضایت خداوند متعال نخستین قدم حلاوت زندگی است

مبلغ اعزامی کاروان زیر سایه خورشید در این اجتماع اظهار داشت: با شکل گیری معرفت توحیدی، هدف و نگرش انسان و اولویت بندی ها تغییر پیدا می کند

حجت الاسلام سید علی اسدی با بیان اینکه رضایت خداوند متعال نخستین قدم شیرینی و حلاوت زندگی است، تصریح کرد: انسان در زندگی به دنبال سعادت و امنیت است و این دو مورد نیز با رویکرد توحیدی به دست می آید.

وی با اشاره به اینکه در نگاه توحیدی اقتصادی مد نظر است که مولد باشد نه محدود، عنوان کرد: راه رسیدن به هدف توحیدی همان فرمایشات گهربار امام رضا(ع) در سفر به نیشابور که مهد تمدن آن زمان بوده، می باشد که در حدیث سلسله الذهب می فرمایند " کلمه «لااله الاالله» دژ مستحکمی است که هر کسی وارد این دژ مستحکم شود از آتش جهنم در امان خواهد بود."

مبلغ اعزامی کاروان زیر سایه خورشید با بیان اینکه تنها شاه‌راه رسیدن به معرفت توحیدی، معرفت به ولایتمداری است، خاطرنشان کرد: در معرفت به نفس 6 موضوع شناخت ظرفیت ها و استعدادها، کاستی شناسی، نیازشناسی، رغبت شناسی، آرمان گرایی و واقع بینی مطرح می باشد.

حجت الاسلام اسدی با بیان اینکه دنیا بستری برای فراهم کردن  توشه ابدیت است، عنوان کرد: امام علی(ع) می فرمایند دنیا مانند بازاری است که شما عمر خود را به فروش می گذارید و در این بازار باید ببینید در فروش عمر خود چه کالایی می خرید و اگر به کمتر از بهشت عمر خود را به فروش بگذارید دچار خسران می شوید.

 

کاروان امام رضا(ع)،اجتماع رضویون را نورانی کرد

حجت الاسلام علیجان دلدار مدیر حوزه رضویه بیرجند با اشاره به حضور خدام رضوی در حوزه، اظهار داشت: پرچم سبز امام به هر مکانی کهبرده می شود، آنجا را نورانی و برکتش را روز افزون می کند.

وی ادامه داد: از زمانی که قرار بر آمدن کاروان زیر سایه خورشید به حوزه بیان شد، در وجود طلبه ها شور و شوق مثال زدنی به راه افتاد که خودشان تمامی مقدمات را آماده کردند..

مدیر حوزه علمیه رضویه گفت: کاروان زیر سایه خورشید باعث شد کسانیکه توفیق زیارت امام رضا(ع) را در روز میلاد به دست نیاوردند، حداقل از وجود پرچم بارگاه امام هشتم بهره مند و دل های خود را به بارگاه باصفای امام رضا(ع) گره زنند.

حجت الاسلام دلدار مطرح کرد: این کاروان زمینه ای شد برای انس و گسترش  رابطه بین مردم و حوزه که در این اجتماع حضور پیدا کردند.

وی هدف این کاروان را گسترش فرهنگ رضوی دانست و خاطرنشان کرد: تاثیر این حضور را در حضور گسترده مردم می شود دید که زمینه ای برای گسترش فرهنگ رضوی ایجاد کرده است.

 

انتهای پیام/م

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha