جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خطوط هوایی مراکش

حوزه/ پس از گذشت هفت روز از بالاگرفتن تنش ها بین مقامات خطوط هوایی مراکش و خلبانان و کادر هوایی این کشور حجاج همچنان بلاتکلیف و سرگردان هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از jeuneafrique، پس از گذشت حدود هفت روز از بالاگرفتن تنش ها بین مقامات خطوط هوایی مراکش  RAM و نیز اعتصاب جمعی خلبانان و کادر هوایی این شرکت خبرها حاکی از لغو بیش از 65 پرواز و عودت هزینه بیش از 11000 بلیط میباشد.

به گزارش مقامات فرودگاهی این کشور چیزی در حدود 70 درصد از پرواز های لغو شده در چند روز اخیر به مقصد عربستان سعودی و جهت حضور شهروندان این کشور در مراسم حج امسال بوده است.

این اعتصاب جمعی که کارشناسان از آن به تنش اجتماعی بزرگ در خطوط هوایی یاد میکنند از هفت روز پیش به صورت جدی در بین خلبانان و مقامات Royal Air Maroc شروع شده و تاکنون موجب تحمیل هزینه مالی سنگین بر این خط هوایی گشته است؛ تا آنجا که طبق آمار ها تعداد پرواز های خارجی در تاریخ 26 ماه گذشته حدود 40 پرواز بوده و این در حالیست که در همین روز از ماه جاری فقط 8 پرواز خارجی توسط این شرکت هوایی انجام شده.

با توجه به بالاگرفتن موج اعتراضات و درخواست مردم به ویژه افرادی که قصد تشرف به حج امسال را دارند مسئولین حکومتی قول مساعد دادند که طی چند روز آینده و با همفکری مقامات خطوط هوایی این کشور راه حلی برای این بحران پیدا کنند تا شهروندان مراکشی از حج امسال باز نمانند.

هواپیمایی پادشاهی مراکش شرکت هواپیمایی متعلق به پادشاهی مراکش است، که در سال ۱۹۵۷ تاسیس شد و در حال حاضر به ۹۰ مقصد، در آسیا، آمریکای جنوبی، آفریقا، اروپا و آمریکای شمالی پروازهای مستقیم دارد. این خط هوایی بعد از خطوط هوایی اتیوپی دارای مجلل ترین و پیشرفته ترین امکانات پروازی در آفریقا می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha