شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سرتیب یوسف قربانی، فرمانده هوانیروز

حوزه/ فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز قوای نظامی، انتظامی و امنیتی ایران اسلامی در بالاترین آمادگی برای دفاع از کشور هستند و هوانیروز ارتش به عنوان قدرتمندترین ناوگان بالگردی خاورمیانه سابقه و افتخار بیش از ۵۰۰ هزار ساعت پرواز را در دوران دفاع مقدس را نیز در پرونده خود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، سرتیب خلبان یوسف قربانی در سخنرانی پیش از خطبه های امروز ( 5مرداد) نماز جمعه تهران با بیان اینکه ما قدرتمندترین ناوگان بالگردی خاورمیانه را در اختیار داریم، گفت: تمام بالگردهای هوانیروز به دست جوانان غیور این کشور آماده می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز هوانیروز در جایگاه ویژه قرار دارد، تصریح کرد: مطیع امرو ولایت و ولایی بودن، اساس کار ماست.

فرمانده هوانیروز ارتش با یادآوری دیدار امرای ارتش با رهبر انقلاب در جریان زلزله کرمانشاه گفت: رهبر معظّم انقلاب دوبار فرمودند هوانیروز خیلی مهم است. امیر ولایتمدار ارتش امیر موسوی هم گفتند که هوانیروز می‌تواند برای نظام آبرو کسب کند.

سرتیب قربانی ادامه داد: ما امروز داریم این کار را انجام می‌دهیم و در زلزله کرمانشاه، به عنوان اورژانس هوایی در کمترین زمان پیاده شدیم و در کنار مردم بودیم و هر پنج دقیقه یک بالگرد را بلند کردیم.

وی با بیان اینکه هوانیروز در رکاب ولایت آماده هر جانفشانی است، تصریح کرد: هوانیروز ما، قدرتمندترین ناوگان بالگردی خاورمیانه است. تمام بالگردهای هوانیروز به دست جوانان غیور این کشور آماده می‌شود و این همان کاری است که راهبرد ما است؛ یعنی «اشداء علی الکفار و رحماء بینهم». این راهبرد سیاسی ماست و آماده برای هر عملیاتی هستیم.

فرمانده هوانیروز ارتش با بیان اینکه دشمنان برای ما نقشه می‌کشند و ما شب، برای آنها بازی جنگ انجام می‌دهیم، افزود: دشمن تهدید می‌کند و ما برای آن‌ها بازی جنگ انجام می‌دهیم و نمی‌دانند ما داریم چکار می‌کنیم.

سرتیب قربانی تصریح کرد: امروز هوانیروز، بازوی قدرتمند نظام است  و هر دشمنی با چشم چپ به کشور عزیز ایران نگاه کند، ما آماده‌ایم در رکاب ولایت از جان خود مایه بگذاریم.

وی ادامه داد: امروز در بخش اورژانس، 17 استان کشور را پتشبانی می‌کنیم و در حوادث، اولین یگانی که وارد می‌شود، هوانیروز ارتش است.

امیر خلبان قربانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز عملیات مرصاد گفت:هوانیروز به عنوان یک نیروی واکنش سریع نیروی زمینی ارتش، از بدو انقلاب در رکاب ولایت بوده است. در غائله‌هایی چون کردستان و خوزستان نوک پیکان دفاع از انقلاب بوده و در هشت سال دفاع مقدس بالغ بر 500 هزار ساعت پرواز عملیاتی انجام داد که در دنیا بی‌سابقه است و شهدا و جانبازان زیادی تقدیم نظام کرد.

وی با اشاره به عملیات مرصاد به عنوان آخرین عملیات دفاع مقدس اظهار داشت: هوانیروز توانست در پشتیبانی از سایر نیروها و با همراهی مردم غیور کرمانشاه، پوزه منافقین را به خاک بمالد.

سرتیب قربانی با بیان اینکه منافقین خود را مدافع خلق می‌دانستند، تصریح کرد: با این حال، در بیمارستان اسلام‌آباد، مردم بی‌گناه را به آتش کشیدند و حتی کسانی که با نظام مخالف بودند از حرکت آن‌ها اعلام انزجار کردند.

فرمانده هوانیروز ارتش با اشاره به عدم پایبندی رژیم بعث به قطع‌نامه 598 اظهار داشت: رژیم بعث، منافقین را که دستمال دست آن‌ها شده بود، در عملیات مرصاد به کار گرفت و شاهد این بودیم که با وحدت مردم و نیروهای مسلح که سپاه، ارتش و بسیج همه متحد شدند، منافقین شکست خوردند.

وی ادامه داد: مردم کرمانشاه با چنگ و دندان و با چوب‌دستی منافقین را تار و مار کردند. آن‌ها خیال کردند مردم بعد از هشت سال جنگ، از ولایت دست کشیده‌اند، در حالی که منافقین فکر هوانیروز و مردم غیور کرمانشاه را نکرده بودند.

سرتیب قربانی یاد شهید صیاد شیرازی به عنوان فرمانده عملیات مرصاد را گرامی داشت و در ادامه گفت: هوانیروز با 425 ساعت پرواز و 3380 نفر عملیات هلی‌برن، توانست گورستانی برای منافقین درست کند به طوری که بعد از سال 67 تا کنون نتوانستند هیچ نفسی بکشند تا اینکه جدیدا در دامن ترامپ دیوانه افتاده‌اند و می‌‌خواهد خیانت دیگری بکنند، ولی باز هم نمی‌توانند هیچ غلطی بکنند و گورستانی دیگر برای آن‌ها رقم خواهد خورد.

همچنین در پایان فرمانده هوانیروز ارتش شعری را به رهبر انقلاب تقدیم کرد:

همان جان شیرین همه بذل تو

جوانان ایران ابوالفضل تو

به ایران چو دست تطاول برند

تل‌آویو و حیفا که خاکسترند

انتهای پیام  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha