پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله موحدی کرمانی

حوزه/ خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور وظیفه دولت، مجلس و قوه قضائیه را در رفع مشکلات مردم، سنگین توصیف کرد و به طرح ۴ پیشنهاد به دولت برای بهبود معیشت زندگی و مشکلات اقتصادی کشور پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه های امروز ( 5 مرداد ) نماز جمعه تهران با اشاره به هجمه های امروز دشمنان علیه نظام ایران اسلامی و تاکید بر وحدت و همدلی بیش از پیش در جامعه در خصوص پیشنهادات چهار گانه خود برای رفع مشکلات معیشتی مردم، گفت: پیشنهاد اوّل این است که فقط کالاهای اساسی باید با نرخ ارز ترجیحی 4200 تومان تهیه شود که عبارتند از دارو، مواد اولیه دارو، مواد غذایی، نهاده‌های دامی و سایر مایحتاج ضروری مردم.

وی ادامه داد: متأسفانه طبق اطّلاعات واصله، از اواخر فروردین امسال تا اواسط خرداد، کالاهای غیرضروری با همین ارز 4200 تومانی وارد کشور شد. نمی‌دانم تأسف و نگرانی خود را با چه عبارتی ابراز کنم.

دولت بازار ثانویه ارز را با جدیت پیگیری کند

آیت الله موحدی کرمانی با بیان اینکه بخش عظیمی از منابع ارزی کشور از دست رفت و موجب ایجاد فساد و رانت در اقتصاد کشور شد، اظهار داشت: از دولت انتظار می‌رود بازار ثانویه ارز را به شکل جدّی پیگیری کند. دادن ارز به سفرهای غیرضرور خیانت به کشور است.

امام‌جمعه موقّت تهران درباره پیشنهاد دوم خود به دولت گفت: بخشی از مشکلات اقتصادی کشور در شرایط کنونی مربوط به وضعیت نظام بانکی است که به دلیل ضعف نظارتی از سوی بانک مرکزی شاهد افزایش گسترده حجم نقدینگی هستیم. این حجم، اگر مدیریت نشود، کلیه بازارهای اقتصادی کشور را دچار نوسان و تلاطم می‌کند. باید هرچه سریع‌تر، برنامه‌های هدایت نقدینگی به سمت بازارهای مولد اقتصادی، مشخص و عملی شود.

استقلال بانک مرکزی از دولت راه حل بسیاری از مشکلات است

وی، عدم استقلال بانک مرکزی از دولت را ریشه بخش عمده‌ای از معضلات عمومی کشور دانست و تصریح کرد: راه‌حل، استقلال بانک مرکزی از قوه مجریه است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه درست در برنامه های اقتصادی دولت شاهد چند صدایی باشیم، تصریح کرد: لزوم ترمیم و تغیر تیم اقتصادی کابینه، سومین پیشنهاد من به دولت است، گفته می‌شود برخی اعضای تیم اقتصادی کابینه سیاست‌های اقتصادی دولت را قبول ندارند. پذیرفتنی نیست از دولت چندصدایی در تصمیمات اقتصادی به گوش برسد؛ دولت باید صدای واحد اقتصادی داشته باشد. لازم است از نیروهای جوان، فعّال، همراه و یک‌صدا در تیم اقتصادی استفاده شود.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی کشور، بازنگری در ساختار مدیرتی متمرکز، ضروری است، تصریح کرد: دولت برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های منطقه‌ای سراسر کشور و رونق اقتصاد هر منطقه، ضروری است که بخشی از اختیارات خود را به استانداران تفویض کند. این یک ضرورت است و از رئیس جمهور انتظار می‌رود بر اساس اصول 127 و 138 قانون اساسی برای ایجاد تحول در استان‌ها، بخشی از اختیارات خود را به استانداران تفویض کند.

آیت الله موحدی کرمانی در ادامه تصریح کرد: قوه قضاییه باید اشد مجازات را برای غارتگران بیت‌المال اعمال کند که با شعار و تکبیر نمازگزاران همراه بود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه به بیان چند نصیحت خطاب به مسئولان رده ‌بالای نظام پرداخت و تصریح کرد: بکوشیم دل را از محبت مردم و عشق به خدمت جامعه و غم مستمندان پر کنیم. واقعاً غم خوار مردم باشیم و واقعاً از رنج مردم رنج ببریم. این توصیه امیرالمؤمنین به مالک اشتر است.

وی ادامه داد: برای آرامش مستضعفان جامعه، سطح زندگی خود را پایین بیاوریم و به دریافت معمول و متعارف، بلکه کم‌تر از بیت‌المال قانع شویم. علوی شویم که فرمود: خداوند بر زعمای حکومت اسلامی واجب نموده زندگی خود را در سطح ضعفا قرار دهند تا آرام بگیرند و بگویند مسئولین ما هم مثل ما زندگی می‌کنند.

آیت الله موحدی کرمانی با بیان اینکه اجازه ندهید در بین شما مسئولان پاک، افرادی خائن پیدا شوند و میلیاردها از بیت‌المال بدزدند و فرار کنند، تصریح کرد: با نظارت کامل و دقیق، جلوی این خطر را بگیرید. البته قوه قضاییه هم باید اشدّ مجازات را برای غارت‌گران بیت‌المال اعمال کند.

امام‌جمعه موقّت تهران، تاکید کرد: منتظر نباشید مردم به دلیل فشار اقتصادی به خیابان‌ها بریزد و خواسته‌های مشروع خود را مطالبه کنند و آنگاه شما بیدار شوید و اقدام مناسب کنید. شما دولت تدبیر هستید؛ مشکلات اقتصادی را شناسایی و به دفع، قبل از رفع بپردازید. البته مردم انقلاب‌شان را دوست می‌دارند و صبر انقلابی دارند و صبر را از امام حسین(ع) آموخته‌اند، اما شما هم بکوشید انقلابی باشید و کار انقلاب کنید.

آیت‌الله موحدی کرمانی در بخش دیگری از خطبه های خود با اشاره به سالگرد اقامه نمازجمعه به امامت مرحوم آیت‌الله طالقانی گفت: باید مردم را به اقامه نمازجمعه تشویق کرد. نمازجمعه، حکم حج فقرا را دارد و غفلت از نماز جمعه، خبط عظیمی است و انسان را مغبون می‌کند و از فوز عظیمی مرحوم می‌شود.

وی افزود: مرحوم طالقانی شخصیت برجسته‌ای بود که برای همه روشن است و امام(ره) درباره ایشان فرمودند که آقای طالقانی به مثابه ابوذر برای انقلاب بود.

خطیب جمعه تهران، به سالگرد ارتحال حضرت آیت‌الله آیت‌الله مشکینی اشاره کرد و گفت: مرحوم آیت‌الله مشکینی شخصیتی فوق‌العاده ارزنده و متواضع بود و در حالتی که در حد مرجعیت بود و جزء مراجع بود، خضوع می‌کرد و برای ورود به خبرگان ثبت نام می‌کرد.

آیت الله موحدی کرمانی سالروز عملیات مرصاد را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: منافقینِ بدبختِ شقیِ کوردل، فکر کردند می‌توانند به ایران بیایند و با تصرف ایران، حکومت اسلامی را ساقط کنند. بحمدالله در عملیات مرصاد لشکر اسلام وارد شد و آنها را در آن عملیات، به کلی ریشه‌کن کرد. خداوند آن‌ها را با دشمنان دین محشور کند و به آتش بسوزاند.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • SAABER IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۵
    0 0
    واکنش جالب بازیگر طنز به نسکافه یک دلاری جمعه ۵ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۸ ماجرای نسکافه یک دلاری ارژنگ امیرفضلی در فرودگاه های داخلی کشور. !!!!!