پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اردوگاه تابستانی کودکان متعلق به «ادیان ابراهیمی» در کانادا برگزار شد

حوزه/ اردوگاه تابستانی برای کودکان ادیان ابراهیمی اسلام، مسیحیت، و یهودیت در شهر میسی ساگا در کانادا برگزار شد و در آن به کودکان ادیان سه گانه، دوستی، صمیمیت و همبستگی میان ادیانی آموخته می شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از cjnews، اردوگاه تابستانی برای کودکان ادیان ابراهیمی اسلام، مسیحیت، و یهودیت در شهر میسی ساگا در انتاریوی کانادا برگزار شد که در آن به کودکان و نسل جوان ادیان سه گانه، دوستی، صمیمیت و همبستگی میان ادیانی آموخته می شود.

این برنامه که برای کودکان سنین 7 تا 11 ساله ایجاد شده و از روزهای 23 تا 26 جولای برپا شد، شرکت کنندگان در این اردوگاه تابستانی را به بازدید از اماکن مذهبی جدید و یادگیری درباره ادیان دیگر دعوت می کنند.

گفتنی است تابستان امسال 14 کودک مسلمان، 9 مسیحی و 8 یهودی در اردوگاه شرکت داشته اند. به عقیده مسئولین اردوگاه، تلاش برای حفظ تعادل میان تعداد کودکان شرکت کننده در برنامه از اهمیت برخوردار است، با وجود اینکه تعداد یهودیان در منطقه از نظر جمعیت بسیار پایین است.

آدری پولاک یکی از بنیانگذاران اردوگاه تابستانی می گوید: به عقیده من اگر ما بخواهیم صلح و درک متقابل را جامعه برقرار کنیم، باید از کوچکترها شروع کنیم. آن ها به دلیل سن کم شان می توانند از کنار چیزهایی که مسبب تفرقه میان ما هستند راحت تر گذشت کنند.

پولاک افزود: میسی ساگا جمعیت بسیار متنوعی دارد و کودکان ما در مدرسه با دانش آموزان متعلق به ادیان، فرهنگ ها و پیشینه های مذهبی مختلف در ارتباط قرار می گیرند که معمولا اطلاعات کافی راجع به آن ها ندارند. ما می خواهیم در اینجا یک حس اجتماعی و ارتباط بنا کنیم.

نه تنها کودکان، بله شخصیت های دینی نیز متحد می شوند

شیخ جعفر از مسئولین مسلمان این اردوگاه تابستانی نیز گفت: این اردوگاه تابستانی نه تنها کودکان ادیان مختلف را به هم نزدیک ساخته بلکه مسبب ایجاد اتحاد میان رهبران ادیان و والدین نیز شده است.

وی در ادامه افزود: شخصیت های دینی و والدینی که هر چند ماه یکبار همدیگر را ملاقات کرده و درباره مباحث مختلف گفتگو می کنند و این خودش مسبب برداشته شدن سد میان پیروان ادیان است.

 

لازم به ذکر است مسلمانان 12%، مسیحیان 60% و یهودیان تنها 0.26 درصد جمعیت مردم منطقه میسی ساگا در کانادا را تشکیل می دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha