پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حضرت آیت الله سبحانی

حوزه/ حضرت آیت الله سبحانی با بیان اینکه حوزه های علمیه مشهد و قم باید با یکدیگر همگرایی و همراهی داشته باشند، تاکید کردند: امروز حوزه علمیه به لحاظ درسی و برنامه ها منسجم تر از گذشته است و جوانان مستعد، علاقه دارند به حوزه علمیه وارد شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت الله سبحانی در دیدار حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان در محل مدرسه علمیه عالی نواب با بیان اینکه حوزه های علمیه مشهد و قم باید با یکدیگر همگرایی و همراهی داشته باشند، تاکید کردند: امروز حوزه علمیه به لحاظ درسی و برنامه ها منسجم تر از گذشته است و جوانان مستعد، علاقه دارند به حوزه علمیه وارد شوند.

ایشان اظهار کردند: حوزه امروز با گذشته متفاوت می باشد و نیازها خیلی تغییر کرده است؛ امروز انتظار جامعه از یک روحانی فراتر از انتظاراتي است كه مردم از حوزويان در چند دهه پيش داشتند.

حضرت آیت الله سبحانی افزودند: امروز وضع حوزه علمیه نجف نیز عوض شده و برنامه ای منظم دارند تا طلاب بتوانند با بهره مندي از اين انسجام علمي سظوح مختلف تحصيلي را تا رسيدن به درجه اجتهاد به خوبي سپري كنند.

ایشان بر توجه به تدریس آیات الاحکام در حوزه علمیه با توجه به شرایط امروزی تاکید کرده و با بیان اینکه نسبت به حوزه علمیه دغدغه دارند، درباره نگارش کتاب های اصول خویش ابراز کردند: بیش از 70 سال اصول گفته ام و کتاب های الموجز و الوسیط را بر اساس نیازها نوشته ام.

این مرجع تقلید همچنین در پاسخ به سوالی که درباره متون سطح دو و سه مطرح شد، گفتند: می توان رسائل را مرتب و منظم تدوین کرد تا فرد مطالب بیان شده را بهتر درک کند زیرا باید توجه داشت که این کتاب، درس خارج شیخ انصاری بوده است و شاگردانش نیز با تلاش علمي خود نسبت به تحصيل علوم اهتمام ويژه داشتند.

آیت الله سبحانی در ادامه نسبت به چگونگی و مدت زمان تحصیل در حوزه ابراز کردند: تحصیلات باید مقطعی مشخص داشته باشد و پس از آن افراد کاری در راستای رسالت حوزوی انجام دهند.

در این دیدار، حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی، ضمن ابراز خرسندی از حضور حضرت آیت الله سبحانی در مشهد و بهره بردن از درس ایشان و استقبال طلاب مشهد از این کرسی درسی، به فعالیت های تحولی در حوزه علمیه خراسان در دو سال گذشته اشاره کرد و گزارشی از آن به طور مختصر ارائه داد.

مدیر حوزه علمیه خراسان به لزوم توجه به شرایط و اقتضائات زمان برای حوزه علمیه اشاره کرد و نسبت به دریافت راهنمایی و ارشادات مراجع معظم تقلید و علمای بزرگ برای پیشبرد اهداف حوزه علمیه تاکید کرد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha