جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: عمق بخشیدن به آگاهی اعتقادی طلاب از وظایف مهم مسئولان و اساتید حوزوی است تا طلاب بتوانند در برابر هجمه‌های اعتقادی پاسخگو باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، صبح امروز در آئین افتتاحیه طرح تعالی که با حضور طلاب حوزه علمیه استان برگزار شد، با خیرمقدم به طلاب جدیدالورودی که پا به عرصه علم‌آموزی و تهذیب گذاشته‌اند، اظهار کرد: طلاب جدیدالورود باید تلاش کنند تا دین را به‌خوبی فهمیده و آن را در زندگی خود به کار گیرند و به این طریق بتوانند با ایفای درست رسالت طلبگی سبب ترغیب دیگران و تعالی آن‌ها شوند.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: خداوند در قرآن خود را با بیان‌های مختلف معرفی کرده تا بندگان او را بشناسند و به سمت وی گرایش پیدا کرده و به تعالی برسند.

وی ادامه داد: خداوند گاهی در معرفی خود می‌فرماید «قل هو الله احد»، گاهی می‌فرماید «هو الذی خلقکم» و گاهی می‌فرماید «هو الذی جعل لکم ما فی الارض جمیعاً» و از ابعاد گوناگون زمینه شناخت خود را به بندگان ارائه می‌دهد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اضافه کرد: گاهی خداوند سطح معرفتی بالاتری را به انسان‌ها نشان می‌دهد و در ضمن تعریف خود چشم‌اندازی برای رشد و تعالی هم بیان می‌کند.

وی افزود: خداوند در سوره توبه می‌فرماید «هُوَ الَّذی أَرسَلَ رَسولَهُ بِالهُدیٰ وَدینِ الحَقِّ لِیظهِرَهُ عَلَی الدّینِ کلِّهِ وَلَو کرِهَ المُشرِکونَ» و تأکید می‌کند او کسی است که رسولش را با هدایت و آیین حق فرستاد تا آن را بر همه آیین‌ها غالب گرداند، هر چند مشرکان کراهت داشته باشند.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: خداوند در این آیه نعمت رسالت، دین‌داری، هدایت و غلبه اسلام بر مابقی ادیان را مطرح می‌کند که یکی از ابزارهای گسترش تمدن اسلام، دین و برنامه سراسر حق و حقیقتی است که خداوند بیان می‌فرماید.

حجت‌الاسلام سالاری مکی خاطرنشان کرد: طلبه باید نسبت به مباحث اعتقادی اهمیت بسیار زیادی قائل شود، به همین دلیل عمق بخشیدن به آگاهی اعتقادی طلاب از وظایف مهم مسئولان و اساتید حوزوی است تا طلاب بتوانند در برابر هجمه‌های اعتقادی پاسخگو باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha