سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
خانم ریحانه حقانی - معاون پژوهشی جامعه الزهرا(س)

حوزه/ معاون پژوهش جامعه الزهرا(س) تصریح کرد: بی شک تلاش در زمینه ترویج سبک زندگی دینی و ایمانی در بین بانوان، نیازمند رویکرد عالمانه و متعهدانه است.

دکتر ریحانه حقانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به مطلب فوق، اظهار داشت: با توجه به اهمیت ورود به مساله سبک زندگی به عنوان یکی از دغدغه های جدی مقام معظم رهبری و مراجع تقلید ، یکی از اهداف ما در برگزاری همایش کتاب سال بانوان این است که به ترویج آموزه های دینی و فرهنگی مربوط به سبک زندگی دختران و زنان جامعه بپردازیم.

وی افزود: در واقع این همایش با این هدف مهم برگزار می شود که ما در عرصه علوم انسانی و اسلامی بانوان فعال اهل قلم و صاحب فکر و اندیشه را شناسایی کرده و به نوعی به حمایت از آن ها بپردازیم به خصوص کسانی که بر اساس مبانی دین مبین اسلام و مکتب تشیع به مباحث زن و خانواده ورود پیدا کرده و آثار علمی و فرهنگی تولید می کنند.

این استاد حوزه علمیه خواهران همچنین بیان داشت: چنانچه ما به بیانات مقام معظم رهبری نیز به خوبی دقت کنیم ، در می یابیم که از نگاه معظم له، مساله زن و خانواده ارتباط تنگاتنگی با هم دارند و یکی از رسالت های جدی حوزه و دانشگاه به خصوص حوزه های علمیه خواهران و از جمله جامعه الزهرا(س) توجه جدی و عمیق به این دسته مباحث است.

وی خاطرنشان کرد: موفقیت در ترویج سبک زندگی دینی نیازمند نگاه و رویکرد عالمانه و متعهدانه و نیز شناخت درست شرایط و اقتضائات امروز در این راستاست.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha