جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام علیمحمدی

حوزه/ حجت الاسلام علیمحمدی گفت: اخلاص، نظم، پشتکار، مهارت در قلم و بیان از ویژگی های مهم یک طلبه است وباید قدر فرصت ها را بدانید و از آن بهره کافی ببرید تا به اهداف والا دست یابید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت‌الاسلام علی علی‌محمدی، در جمع طلاب دوره اختبار و تثبیت در اردوگاه شهید بابایی، اظهار داشت: حفظ اخلاق از ضروریات مهم یک طلبه علوم دینی است و موفقیت طلبه در گرو حفظ اخلاق در کنار علم و تحصیل است.

این استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: داشتن روحیه نشاط، مشارکت در کار جمعی و تقویت فعالیت‌های پژوهشی از دیگر ویژگی‌های مهم یک طلبه موفق است که امروز عامل اصلی و موفقیت یک طلبه در حوزه علمیه این است که بتواند در فعالیت‌های پژوهشی سرآمد باشد و به حفظیات تکیه نکند و تلاش کند که آن درس را به‌خوبی فهمیده و به دیگر دوستان خود نیز انتقال نماید.

وی افزود: قصد شما طلاب جدیدالورود به حوزه‌های علمیه، باید خدمت به دین باشد؛ چراکه اگر حقایق دین را برای مردم بیان نکنید، دشمنان مباحث وارونه‌ای را برای آن‌ها مطرح کرده و بدین ترتیب، دیگر نمی‌توانید بگویید که شما خادم دین هستید.

حجت‌الاسلام علی‌محمدی خاطرنشان کرد: اخلاص، نظم، پشتکار، مهارت در قلم و بیان از ویژگی‌های مهم یک طلبه است و باید قدر فرصت‌ها را بدانید و از آن بهره کافی ببرید تا به اهداف والا دست‌یابید.

وی گفت: کسی که وارد حوزه علمیه می‌شود باید هدفمند باشد چون اگر این‌طور نباشد در آغاز یا در وسط کار از ادامه تحصیل بازمی‌ماند و نمی‌تواند طلبه موفقی باشد.

این استاد حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: پشتکار جبران ضعف استعداد را می‌کند و سابقه بعضی از علما و بزرگان ما نشان می‌دهد که بعضی از آن‌ها استعدادهایشان قوی نبوده، اما پشتکار آن‌ها زیاد بوده و لذا رشد کرده‌اند، و شما طلاب جدید حوزه علمیه قزوین باید سعی کنید که پشتکار خود را بیش‌ازپیش تقویت و قوی نمایید تا بتوانید در برابر سختی‌ها به‌خوبی مقابله و ایستادگی نمایید.

وی بیان کرد: طلاب باید با توجه به نیاز روز جامعه در پاسخ‌گویی به نیازهای اجتماعی در امر مباحث اخلاقی و طهارت نفس پیش‌قدم باشند تا بتوانند نقش خود را در جامعه به‌درستی ایفا کنند.

حجت‌الاسلام علی‌محمدی بیان کرد: شما در تحصیل علوم حوزوی با دیگر علمای بزرگواری که سال‌ها در مدارس علمیه مشغول تحصیل بوده‌اند بسیار متفاوت هستید، چراکه آن‌ها در گذشته از امکانات که امروز در اختیار شماست بی‌بهره بودند و امروز شما در تمام مدارس علمیه استان امکانات خوبی بر ای طلاب چه در زمینه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری فراهم‌شده که باید شکرگزار و قدردان باشید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha