شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حوزه انقلابی

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) تصریح کرد: حوزه انقلابی امروز بزرگترین مانع تحقق اهداف شوم دشمن در جنگ فرهنگی است.

دکتر زهرا روح اللهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: با توجه به فرمایشات حکیمانه و دلسوزانه مقام معظم رهبری، ما هر چقدر که در زمینه تقویت حوزه انقلابی گام برداریم، در حقیقت در مسیر خنثی سازی توطئه های دشمن به ویژه در عرصه فرهنگی حرکت کرده ایم.

وی افزود: در شرایط حساس کنونی ، رمز توفیق روحانیت در جنگ نرم این است که هر چه بیشتر و بهتر روحیه جهادی و انقلابی در بین حوزویان تقویت شود و اتفاقاً دشمنان نیز از وجود چنین حوزه ای به شدت هراس دارند چرا که تاثیرات بالای این حوزه را در گذشته کاملاً مشاهده و درک کرده اند.

عضو انجمن تاریخ پژوهان حوزه علمیه قم همچنین خاطرنشان کرد: چه حوزه های علمیه برادران و چه خواهران در مقطع کنونی می بایست ضمن تقویت پایه های علمی و پژوهشی خود به استحکام بنیان های فکری و معرفتی در سایه روحیه و تفکر انقلابی اهتمام داشته باشد، چرا که ما امروز در یک جنگ تمام عیار فرهنگی و فکری با نظام سلطه قرار داریم که بدون تکیه بر اندیشه و تفکر انقلابی نمی توان در این نبرد موفق بود.

وی گفت: البته مسلم است که پیش نیاز تقویت روحیه انقلابی در حوزه های علمیه، تغییر نگرش ها و بینش هاست و این که بدانیم تا نگاه ها و رویکردها عوض نشود ما به اهداف مدنظر در این عرصه دست نخواهیم یافت.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha