جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام مهر آرا

حوزه/ حجت‌الاسلام مهر آرا گفت: در جامعه امروزی ما اگر تابع ولایت باشیم نجات پیدا می کنیم ، و اگر ما به امر ولی فقیه عمل کنیم بیشتر مشکلاتی که امروز کشور ما گریبان‌گیر آن است حل می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت‌الاسلام اسدالله مهر آرا، صبح امروز در جمع پرسنل سپاه استان قزوین اظهار داشت: زجری که ائمه معصومین(ع) کشیدند فقط به خاطر این بود که مردم تظاهر به پیروی از ولی امام زمان خود داشتند، همان‌هایی که برای امام حسین(ع) نامه نوشتند و او را تنها گذاشتند، همان‌هایی که با امام علی(ع) بیعت کردند و بیعت خود را شکستند و امروز هم اگر از ولی زمان خود پیروی نکنیم و تعالیم اسلامی را اجرا نکنیم طبق روایت امام رضا(ع) دچار عذاب الهی می‌شویم.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: در زمان ائمه معصومین(ع) نیز پیروان واقعی آنان کم بودند لذا نمی‌توانستند علیه غاصبان حکومت و خلافت قیام کنند، در روایت است مردی از کنار حضرت موسی کاظم(ع) رد شد و از او سؤال کرد «یابن الرسول الله چرا شما قیام نمی‌کنید؟» امام در جواب آن مرد فرمودند که «اگر به تعداد این گوسفندانی که اینجا چرا می‌کنند یار و یاور داشتم قیام می‌کردم، تعداد گوسفندان را شمردند، هفده رأس بود».

وی افزود: اتفاقی که بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) افتاد و موجب اختلاف بین مسلمانان شد به خاطر عمل نکردن به سخنان ولی امر زمان خود یعنی پیامبر(ص) بود و اگر مردم پیروی از سخنان ولی امر می‌کردند مسیر اسلام و مسلمانان تغییر می‌کرد.

حجت‌الاسلام مهر آرا خاطرنشان کرد: اگر توجه و پیروی از ولایت داشته باشیم از عذاب الهی ایمن می‌شویم اما اگر به این شرط عمل نکنیم گرفتار عذاب الهی می‌شویم.

وی به فرمایش حضرت امام خمینی(ره) در رابطه با ولایت‌پذیری اشاره و بیان کرد: امام بزرگوار و حکیم ما فرمودند که «امروز ولایت، نقطه وحدت امت حزب‌الله است، نظام از ولایت جدا نیست، چراکه بدون ولایت، نظام اسلامی نیست و بدون نظام، انقلاب نمی‌تواند راه خود را در جهان طی کند».

استاد حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: هر وقت در اسلام شاهد پیشرفت بودیم مدیون جریان ولایت و ولایت مداری امت اسلام بوده‌ایم که حفظ این نعمت وظیفه امروز ما است و نهادینه کردن آن بیش از هرزمانی لازم است.

مدیر مدرسه علمیه التفاتیه قزوین ضمن انتقاد از احتکار کالاهای موردنیاز مردم در بازار بیان کرد: در کشور ما دو تن سکه احتکار می‌کنند، کالای اساسی که مردم نیاز دارند به خاطر اینکه گران‌تر بفروشند را در انبارها نگه می‌دارند، کجای این کار مسلمانی است، بعضی مردم ما هم تظاهر به پیروی از ولایت می‌کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha