جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله علم الهدی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این که شخصیت زاهدانه و مجاهدانه مرحوم بهلول، تابلوی شفاف انقلابی گری و آموزه‌ای کاربردی برای امروز جامعه است، گفت: علامه بهلول در کنار نماد مجاهده و انقلابی بودن، نماد زهد نیز بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، در سیزدهمین سالگرد ارتحال علامه بهلول گنابادی، ایشان را به عنوان یک روحانی انقلابی دانست و گفت: مردم انقلابی و متدین ما به یک نماد عزت مدار در راه حمایت از دین علاقه نشان می دهند که این تابلویی شفاف برای انقلاب آموزی در موقعیت حساس امروز است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با بیان اینکه علامه بهلول در کنار نماد مجاهده و انقلابی بودن، نماد زهد نیز بود، تصریح کرد: مرحوم بهلول از ابتدا اساس زندگی و معیشت خود را در جریانی زاهدانه تنظیم کرد تا هیچ مشکلی در زندگی و معیشت، دست‌وپا گیر مبارزه با ظلم و حمایت از دین او نباشد و زاهد بودن او نیز خصوصیتی جدای از جهاد، مقاوت و انقلابی گری ایشان بود.

وی با بیان اینکه شخصیت انقلابی مرحوم بهلول در حادثه شهدای مسجد گوهرشاد و قیام خونین آن مردم به‌عنوان یک شخصیت محوری معرفی‌شده است درحالی‌که جریان انقلاب گری مرحوم بهلول و جهادش بر این قضیه سبقت داشت، افزود: جریان زهد برای آن عالم، نشانگر این واقعیت است که هر انسانی که درصدد قیام در خط حمایت و توسعه مبارزه با ظلم و ستم است، باید زندگی خود را طوری تنظیم کند که در فعالیت انقلابی حد مرزی نداشته باشد.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه شخصیت زاهدانه و مجاهدانه مرحوم بهلول، تابلوی شفاف انقلابی گری و آموزه‌ای کاربردی برای امروز جامعه است، خاطرنشان کرد: 40 سال است شما مردم با شهید دادن و این نظام با انقلاب خودش با استکبار جهانی مبارزه می‌کند، انقلاب ما در این 40 سال پیروز بوده و حرکت‌های تهاجمی که در طول این انقلاب علیه ما داشته با شکست مواجه شده است.

وی با بیان اینکه مرحوم بهلول از ابتدای حرکت ستم‌ستیزی و ظلم ستیزی، سطح معیشت و زندگی را آن‌قدر پایین آورد تا مانع انقلابی‌گری اش نشود، تصریح کرد: سطح زندگی و معیشت ما نباید دست‌وپا گیر شود تا از مسیر 40 ساله‌ای که برای آن شهید دادیم و هنوز هم در راه دفاع از اسلام شهید می‌دهیم، برگردیم و دشمن به نتیجه برسد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: دشمنی که از تهاجم نظام به ایران می‌ترسد و در هر شکل توطئه و فتنه‌گری شکست‌خورده، سفره مردم را هدف گرفته، به همین جهت نباید اجازه داد در این جبهه نیز به نتیجه برسد.

وی با بیان این که مقام معظم رهبری از 4 سال گذشته ضمن پیش بینی اهداف توطئه های دشمن، نسخه اقتصاد مقاومتی را ارائه دادند که امروز باید برای همه ملت ما مولفه های آن به درستی اجرا شود، افزود: مدیران اقتصادی ما با حرکت جهادی مشکلات را از مسیر شما بر‌نمی‌دارند، بلکه شما باید مسیر اقتصادی خود را طوری تنظیم کنید که به ادامه مسیر انقلابی شما آسیب نزند؛ زندگی خود را متصل به جریان آن‌طرف مرز نکنید و بر مبنای آنچه دارید، زندگی کنید تا به دشمن نیاز نداشته باشید.

آیت الله علم الهدی با اشاره به ضرورت تنظیم اقتصاد بر مبنای اقتصاد مقاومتی برای ایستادگی مقابل دشمنان، افزود: 40 سال انقلاب را با نیروی شما مردم ادامه دادیم، عاملش تنها شما مردم بودید، شما به این نظام وابسته شدید چون عشق به ائمه معصومین(ع) در دل داشتید.

عضو مجلس خبرگان رهبری خطاب به مردم یادآور شد: این نظام به شما وابسته است و دشمن نتوانست آن را براندازی کند، امروز نیز تمام قدرت نظام شمایید، دشمن ما بی‌خداست و خدا ندارد و مثل ما مردم خداپرست ندارد؛ بنابراین در این مسیر زندگی خود را طوری تنظیم کنید که بتوانید در مسیر حمایت از دین گام برداشته  و با همه توان دشمنان را سرکوب کنید.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha