سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
جمهوری آفریقای مرکزی

حوزه/ گروهی از جوانان خلاق کشور آفریقای مرکزی اقدام به آموزش و برگزاری بازی کاپوئرا(یک هنر رزمی برزیلی) در بین نوجوانان این کشور با هدف برقراری مجدد دوستی و صلح بین مسیحیان و مسلمانان کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از  francetvinfo، با توجه به وجود جنگ های داخلی و میان قبیله ای در کشور آفریقای مرکزی از ابتدای سال 2013 و نیز تشدید این تنش ها در سال های اخیر، گروهی از جوانان این کشور که اکثریت آنها را پناهندگان جنگی سایر کشورهای آفریقایی تشکیل می دهند، اقدام به آموزش و برگزاری بازی کاپوئرا در بین نوجوانان این کشور نمودند.

آنها هدف خود از این کار را تحکیم روابط و آشتی دوباره بین مسلمانان و مسیحیان در آفریقای مرکزی بیان کردند.

کاپوئرا Capoeira یک هنر رزمی برزیلی است که عناصری از آکروبات و موسیقی را ترکیب کرده و گاهی به عنوان یک بازی شناخته می‌شود.

لازم به ذکر است کشور آفریقای مرکزی در مرکز آفریقا واقع شده و پایتخت آن شهر کوچک بانگی می باشد. ۸۰ درصد جمعیت جمهوری آفریقای مرکزی را مسیحیان و ۱۵ درصد آن را مسلمانان اهل سنت تشکیل می‌دهند. همچنین مردم این کشور به زبان فرانسوی تکلم می کنند.

آفریقای مرکزی به مدت 30 سال توسط مقامات ارتشی و به صورت دولت کودتایی اداره میشد که اولین انتخابات دموکراتیک در این کشور در سال 1993 برگزار شد اما دولت منتخب بعد از چند سال توسط کودتای ارتش کنار زده شد. کشور آفریقای مرکزی از سال 2013 تا کنون درگیر جنگ های داخلی و میان قبیله ای می باشد و طبق آخرین آمار ها این کشور یکی از بالاترین نرخ های فقر و گرسنگی در جهان را داراست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha