جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام فرحزاد

حوزه/ سخنران آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) گفت: گاهی معرفی مجرمان فراری و مفسدان اقتصادی برای جامعه اسلامی نیاز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد دوشنبه شب در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س)،‌ طی سخنانی با اشاره به حدیثی از امام رضا علیه‌السلام اظهار کرد: مؤمن واقعی باید حداقل دارای یکی از صفات خدای متعال، پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) باشد که این صفات معرفی‌کننده فرد مؤمن خواهد بود.

وی از پوشاندن عیوب به‌عنوان یکی از مهم‌ترین صفت‌های خداوند متعال نام برد و اضافه کرد: افشای گناه از اصل گناه بدتر است اما برخی از مجریان در صدا و سیما به این موضوع توجه نمی‌کنند، افشای عصبانیت نیز یک نوع گناه است.

این سخنران خاطرنشان کرد: اگر زوج‌ها گناهان قبل از ازدواج خود را بعد از ازدواج افشا کنند گرفتار گناه بزرگ‌تری شده‌اند، پرده‌برداری از اعمال خود و دیگران در منابع دینی مختلف نهی شده است چراکه افرادی که به دنبال شیوع گناهان باشند گناه خود و دیگران را بیان می‌کنند و خداوند متعال برای این افراد عذاب‌های دردناک قرار داده است.

وی گفت: البته گاهی معرفی مجرمان فراری و مفسدان اقتصادی برای جامعه اسلامی نیاز است.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد عنوان کرد: پایین آمدن آستانه صبر و تحمل برخی از مردم، مشکلات بسیاری را برای جامعه به دنبال داشته، اگر زوج‌ها به هر بهانه‌ای مقابل یکدیگر قرار گیرند و کار آن‌ها به طلاق کشیده شود جامعه اسلامی غرق آسیب‌های اجتماعی خواهد شد، هر خانواده‌ای مشکل خاصی دارد اما والدین و فرزندان با توجه به دستورات دینی باید صبر و تحمل داشته باشند.

وی از صبر به‌عنوان یکی از شاخصه‌های مهم ائمه اطهار(ع) نام برد و ادامه داد: شاید ثواب صبر و خانه‌نشینی حضرت علی علیه‌السلام از جهادهای ایشان بیشتر باشد، خداوند متعال به تحمل کردن بلاها شاهد است و روزی اجر و پاداش صبر را خواهد داد.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha