جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید هاشم صفی الدین

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین صفی الدین گفت: یکی از عناصر قدرت حزب الله نیز این است که از روز اول تا کنون در برابر پیروزی ها و قدرت خود هیچ بهایی دریافت نکرده است و هیچ گاه نیز برای رسیدن به قدرت وارد جنگ نشده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سید هاشم صفی الدین رئیس شورای اجرائی حزب الله لبنان در مراسم رونمایی از کتاب ناصر قندیل نماینده سابق پارلمان لبنان، گفت: این کتاب به بررسی یکی از مهم ترین عناصر قدرت حزب الله در پیدایش و رشد و تجربه اندوزی و مقاومت پرداخته است.

وی افزود: قدرت مفهومی نیست که فقط به معنای غلبه بر دیگران باشد، بلکه قدرت از نظر حزب الله مفهومی است که به تمام تجلیات فعل و اقدام بر می گردد.

سید صفی الدین ادامه داد: حزب الله در شرایطی ظهور کرد و رشد یافت که شخصیت های عربی و اسلامی در حال فروپاشی و شکست بودند و نا امیدی بر جوامع عربی سایه افکنده بود و هدف از تمام این اتفاقات چیزی جز فراموش کردن فلسطین نبود.

رئیس شورای اجرائی حزب الله گفت: برخی حاکمان عربی چیزی را که امروز در مورد آنها برملا شده در گذشته پنهان می کردند؛ اما حزب الله از همان روز نخست هدف خود یعنی مقاومت در برابر اشغالگران را اعلام کرد و تا کنون نیز این هدف تغییر نیافته و با همین استراتژی مقاومت بود که پیروزی سال 2000 رقم خود و لبنان آزاد شد و پس از آن هم پیروزی 2006 بود که اگر قدرت مقاومت نبود این پیروزی ها رقم نمی خورد و ما نمی توانستیم از لبنان در برابر وحوش سلطه طلب حمایت کنیم و نیز اگر این قدرت مقاومت نبود ما نمی توانستیم از سوریه و عراق حمایت کنیم.

وی افزود: استراتژی قدرت حزب الله ملک انحصاری حزب نیست، بلکه قدرتی متعلق به لبنان است و البته ما این مسئله را دین خود می دانیم و به آن ایمان داریم.

سید هاشم صفی الدین گفت: ما به سوریه رفتیم تا از لبنان دفاع کنیم و دشمنان نتوانند به لبنان حمله کنند و یکی از عناصر قدرت حزب الله نیز این است که از روز اول تا کنون در برابر پیروزی ها و قدرت خود هیچ بهایی دریافت نکرده است و هیچ گاه نیز برای رسیدن به قدرت وارد جنگ نشده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha