جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام امید رحمانی

حوزه/ مسئول اداره فرهنگی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: در عصر فعلی بهره‌گیری از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی از مهم‌ترین ملزومات فعالیت فرهنگی و تبلیغی طلاب و روحانیان است.

حجت‌الاسلام امید رحمانی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به ضرورت و اهمیت ورود و فعالیت قوی طلاب و روحانیان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، اظهار کرد: امروز یکی از بهترین راه‌ها برای آموزش دین به جوانان، استفاده از رسانه و شبکه‌های اجتماعی است.

وی افزود: در عصر فعلی لازم است روحانیان و حوزه‌های علمیه در کنار بهره‌گیری از روش‌های سنتی برای ترویج آموزه‌های دینی، استفاده از تکنولوژی و ابزارهای نوین تبلیغ را هم مد نظر داشته باشند.

حجت‌الاسلام رحمانی ادامه داد: مهم‌ترین وظیفه روحانیان در جامعه این است که دین را به مردم یاد دهند و امروز هم آموزش دین به مردم باید با استفاده از روش‌های سنتی و جدید تبلیغ باشد.

مسئول اداره فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: روحانیان باید بدانند همان‌طور که جامعه پیشرفت می‌کند، آن‌ها هم باید با توجه به پیشرفت جامعه وسایل ارتباطی خود با مردم را جدید کنند تا از این طریق آموزه‌های دینی را به نسل‌های جدید جامعه انتقال دهند.

به گفته حجت‌الاسلام رحمانی درواقع در عصر فعلی بهره‌گیری از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی از مهم‌ترین ملزومات فعالیت فرهنگی و تبلیغی طلاب و روحانیان است.

وی در ادامه با بیان اینکه دشمن برای تک‌تک جوانان ایرانی برنامه‌ریزی کرده و هدفی جز از بین بردن نسل جوان ما ندارد، اضافه کرد: جوانان ایرانی باید با بصیرت کامل در مقابل هجمه‌های دشمن ایستاده، هیچ‌وقت فریب دشمن را نخورند و دین خود را به‌راحتی به دشمن نفروشند.

حجت‌الاسلام رحمانی با اشاره به این‌که دشمن می‌خواهد ذهن جوانان ما را با استفاده از اندیشه‌های منحط غربی شستشو بدهد، اظهار داشت: دشمنان همواره این‌گونه تبلیغ می‌کنند که دین داشتن مانع پیشرفت بوده و انسان با دین هیچ‌وقت به جایی نمی‌رسد.

وی یادآور شد: از زمانی که انقلاب اسلامی در ایران به رهبری امام خمینی (ره) بنیانگذاری شد جوانان ما توانستند به همراه دین، به پیشرفت‌های زیادی دست پیدا کنند تا جایی که دیگر دشمن نتوانست پیشرفت‌های ما را ببیند، از این رو ما را تحریم کرد.

حجت‌الاسلام رحمانی تصریح کرد: جوانان ما باید بدانند که اگر دین در این کشور نبود الآن در بین کشورهای جهان احترام نداشتیم و عزتمند نبودیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha