پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عباس عربیان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: در مدارس علمیه استان اتاق هایی را با عنوان «اتاق شهدا» ایجاد کرده ایم و در این اتاق ها برنامه های معرفتی و ارزشی دفاع مقدس و ترویج روحیه شهادت طلبی را دنبال می‌کنیم که با استقبال خوبی از سوی طلاب مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان، مدیر حوزه علمیه استان کردستان، شامگاه سه شنبه از مرکز جهادرسانه ای راهیان نور در شهر سنندج بازدید کرد.

مدر حوزه علمیه استان کردستان در این بازدید عنوان کرد: در کردستان تلاش زیادی در زمینه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا داشته ایم، لذا در این راستا در تلاش بومی سازی نیروی های جهادی و خادم الشهدا هستیم.

این استاد حوزوی بیان کرد: حوزه علمیه استان کردستان پیشرفت بسیار مناسبی در زمینه ترویج فرهنگ ایثار وشهادت داشته و تاکنون در زمینه وحدت اسلامی در استان کردستان برنامه های خوبی اجرایی شده است.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان در خصوص فعالیت حوزه علمیه استان کردستان در زمینه حرکت عظیم فرهنگی راهیان نور گفت: روحانیون باید در زمینه راهیان نور و فرهنگ ایثار و شهادت پیشرو بوده تا بتوانند بر نسل جوان اثر گذار باشند.

وی افزود: در این زمینه تلاش شده که رشادت و فداکاری های گروه پیشمرگان کرد مسلمان را احیا کنیم و با برگزاری جلسات متعدد بتوانیم فداکاری های این گروه  را به خوبی به مردم ایران نشان دهیم. 

مدیر حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: در بحث کاروان راهیان نور به دنبال استفاده از راویان بومی در استان هستیم، چرا که این  ظرفیت را در کردستان داریم که تعدادی راوی بومی در منطقه حضور داشته و به روایت دوران حماسه و دفاع بپردازند.

این استاد حوزوی بیان کرد: در مدارس علمیه استان اتاق هایی را با عنوان «اتاق شهدا» ایجاد کرده ایم و در این اتاق ها برنامه های معرفتی و ارزشی دفاع مقدس و ترویج روحیه شهادت طلبی را دنبال می‌کنیم که با استقبال خوبی از سوی طلاب مواجه شده است.

وی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: لازم است به نسل جوان حقایق را بگوییم و به رشادت های شهدای مظلوم این دیار بپردازیم و سعی کنیم فضای شهر را به گونه ای بازسازی کنیم که روحیه ایثار و مقاومت در آن وجود داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha