جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله علم الهدی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه اقتصاد درون زا و مقاومتی بهترین ابزار مبارزه امروز با دشمن است، افزود: مسئولان اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرند و متوجه باشند که اقتصاد مقاومتی با واردات بی رویه و ضعف تولید داخلی نمی‌سازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت الله سید احمدعلم الهدی، در دیدار با دانشجویان شرکت کننده در طرح ولایت خراسان رضوی، با اشاره به اینکه اقتصاد درون زا و مقاومتی بهترین ابزار مبارزه امروز با دشمن است، اظهار داشت: مسئولان اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرند و به زبان آوردن آن اکتفا نکنند و متوجه باشند که اقتصاد مقاومتی با واردات بی رویه و ضعف تولید داخلی نمی‌سازد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه عده ای افراد تاثیرگذار در کشور در جهت اهداف دشمن سخن می گویند و به قیمت ناامید کردن مردم و نسل جوان، دشمن را شاد می کنند، افزود: کسانی که دیروز همه امکانات کشور در اختیار آنها بود و افرادی که امروز همه امکانات مدیریتی کشور را در اختیار دارند، حق ندارند علیه کشور سخن بگویند بلکه باید پاسخگو باشند؛ ضمن آنکه مردم آگاه هستند و اینگونه رفتارها در آنان تأثیرگذار نخواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه قشر آسیب پذیر جامعه که انقلابی و استکبارستیز است می تواند آمریکا را به زانو دربیاورد، ابراز کرد: این امر به شرطی است که اینها را از گرفتاری معیشتی نجات دهیم و بتوانند سبد کالای خود را با نرخ پایین تامین کنند.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه امروز نباید طلا و ارز تعیین کننده نرخ سبد کالای مردم باشد، بلکه می بایست محور آن را تغییر داد، افزود: دشمن نمی تواند به خاطر معیشت ما را زمین گیر کند، به شرط حضور جریان بسیج و جهادی که اقتصاد کشور را مدیریت کنند و وارد این عرصه شوند و قشر آسیب پذیر را از مشکلاتی به خاطر گرانی دچار آن شده است، نجات دهند.

وی جنگ نرم دشمن را خطرناک تر از جنگ نظامی بیان کرد و ابراز کرد: دلیل دشمنی آمریکا با این نظام در این چهل سال ، تغییر ساختار قدرت های منطقه در جهان است؛ امروز آمریکا نمی تواند بگوید بر همه دنیا تسلط دارد .

امام جمعه مشهد با بیان اینکه جنگ نرم فقط به موضوع فرهنگ خلاصه نمی شود، گفت: بخش سیاسی و اقتصادی هم درگیر جنگ نرم دشمن هستند و ما در مقابل حرکتهای دشمن احتیاج به دفاع و نیز حرکتهای تهاجمی داریم.

وی تصریح کرد: باید در هر دوره ای طراحی و نقشه دشمن در عرصه های مختلف را بفهمیم و براساس آن، پیشگیری، دفاع خوب یا حمله پیش دستانه انجام دهیم.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه دانشجویان به عنوان افسران جنگ نرم در عرصه سربازی باید در این طرح آماده شوند ، افزود: رهبر معظم انقلاب در چند سال اخیر بر موضوع اقتصاد مقاومتی تاکید کرده اند اما مسئولان و مردم چنانکه شایسته بود در این موضوع همکاری نکردند و اکنون در حال جنگ نرم با دشمن هستیم و این جنگ بدتر نظامی است که در گذشته تجریه کردیم .

انتهای پیام ۳۱۳/۲۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha