جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسلمانان برزیل با کتاب های کمیک به جنگ اسلام هراسی می روند

حوزه/ فدراسیون انجمن های اسلامی برزیل در نمایشگاه دوسالانه بین المللی کتاب سائو پائولو یک سری کتب کمیک با عنوان «خلیل و دوستان» با هدف مبارزه با اسلام هراسی برای کودکان منتشر می کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، به منظور مبارزه با اسلام هراسی، فدراسیون انجمن های اسلامی برزیل یک سری کتاب های کمیک منتشر می کند که با استفاده از شخصیت مسلمان به جنگ اسلام هراسی می روند.

این گروه اسلامی در برزیل درباره انتشار این کتب کمیک گفته است: هدف از این کتب به شیوه ای مفرح این است که همه ما صرف نظر از دین و مذهبی که داریم، مثل هم هستیم.

این کتاب های کمیک با عنوان «خلیل و دوستان» زندگی روزمره یک پسر مسلمان به نام خلیل را نشان می دهند که عاشق فوتبال است و با دوستان همسایه رفت و آمد دارد. اما هنگامی که بین آن ها جر و بحث پیش می آید، او اهانت های اسلام هراسی از جانب دوستانش روبرو می شود. با این حال داستان نشان می دهد که چگونه خلیل از شرایط سربلند بیرون آمده و به دوستانش نشان می دهد که اسلام دین صلح و دوستی است و او نیز مانند دیگر کودکان به دنبال بازی و سرگرمی سالم است.

روگرو ماسکارنز با نام مستعار رومز، نمایشنامه نویس و هنرمند کتاب های کمیک، نویسنده این سری کتاب ها است، ملیکا دخیل آگوایر تصویرگر مراکشی که در برزیل زندگی می کند، نقاشی های این کتاب را کشیده است.

این کتاب ها قرار است امروز 2 آگوست در دوسالانه بین المللی کتاب سائو پائولو در مرکز کنوانسیون های انمبی برگزار شود، این نمایشگاه کتاب تا 12 آگوست ادامه خواهد داشت. در این نمایشگاه دوسالانه همچنین کتابی با عنوان «سخنرانی مستقیم» نوشته آنا کلارا سامپایو منتشر می شود که بر اساس تحقیقات او درباره احساسات مسلمانان در کشورهای دیگر است.

 

گفتنی است دین اسلام یک دین اقلیت در برزیل است که نخستین بار توسط برده های آفریقایی و در ادامه مهاجران لبنانی و سوریه ای به این کشور آورده شده، براساس آخرین آمارها در سال 2010 شمار مسلمانان دربرزیل35 هزار و 207 نفر اعلام شده است. با این حال انجمن های اسلامی در برزیل آمارهای بزرگتری از 400 هزار نفر تا 1.5 میلیون را ارائه می دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha