شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شورای اسلامی خواستار تحقیقات درباره زورگویی به دانش آموز مسلمان در کالیفرنیا شد

حوزه/شورای روابط اسلامی آمریکایی «کایر» در سن دیگو در کنفرانسی خبری ضمن محکوم کردن آزار و اذیت و زورگویی علیه یک دانش آموز دختر مسلمان در الکاجون، خواستار تحقیقات مستقل در رابطه با این حادثه شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از cbs8، سازمان حقوق مدنی مسلمانان در ایالت کالیفرنیای آمریکا آزار و اذیت یک دانش آموز مسلمان و خانواده اش را محکوم کرده و از مقامات دولتی خواستار تحقیقات در این زمینه شدند.

شورای روابط اسلامی آمریکایی «کایر» در شهر سن دیگو، روز گذشته در کنفرانسی خبری خواستار تحقیقات مستقل را در رابطه با آزار و اذیت و زورگویی نسبت به یک دانشجوی مسلمان  در مدرسه راهنمایی گرین فیلد در شهر الکاجون در این ایالت شدند.

شعبه کایر در سن دیگو گزارشی دریافت کرده مبنی بر اینکه یک دختر پناهجوی سوری تبار در یک سال و نیم گذشته در مدرسه مورد آزار و اذیت قرار می گرفته است. و حتی پس از اینکه والدین او به مدرسه شکایت کرده اند، 8 دانش آموز دیگر این دختر مسلمان را از  مدرسه تا منزلش تعقیب کرده و به او، مادرش و پدرش حمله کرده اند.

سخنگوی شورای کایر در سن دیگو در این باره گفت: آنها روسری این دختر مسلمان را از سرش کشیده اند، موهایش را کشیده و او را تحت فشار قرار داده اند تا مثلا هویت واقعی اش را افشاء کند!

شورا واکنش مقامات مدرسه را به این حادثه سرد، ناامید کننده و غیرقابل قبول دانست و در جریان کنفرانس خبری چهارشنبه خواستار استعفای مدیر مدرسه راهنمایی گرین فیلد شد.

گفتنی است تحقیقات اخیر کایر در کالیفرنیا نشان می دهد که بیش از نیمی از دانش آموزان مسلمان آمریکایی که در مدرسه به داشتن دین اسلام شناخته می شوند مورد آزار و اذیت و زورگویی قرار می گیرند. که این رقم در رابطه با دیگر ایالات آمریکا دو برابر اعلام شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha