پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام والمسلمسن صدیقی-امام جمعه موقت تهران

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در خطبه های نماز جمعه تهران، خواستار برخورد قاطعانه قوه قضائیه با مفسدین و اخلال گران اقتصادی کشور شد و تصریح کرد: نباید در برخورد با مفسدین و اخلالگران اقتصادی هیچ تبعیضی قائل شد و با هر فردی در هر جایگاهی باید قاطع برخورد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در خطبه های امروز( 12 مرداد) نماز جمعه تهران، اظهارداشت: رسول اکرم(ص) درد یتیمی کشیده بود، لذا درد یتیمان را داشت و درد فقر و نداری را لمس کرده بود، از این رو هیچ‌وقت فقرا و پابرهنگان را از یاد نمی‌برد.

وی ادامه داد: سخن روز مردم مشکل اقتصادی است. مشکل اقتصادی در همه چیز اثر می‌گذارد. این مشکلات در فرهنگ، اخلاق، روحیه و روان افراد جامعه اثر می‌گذارد، در آرامش خانواده تأثیر بسزایی دارد. مسأله اقتصادی قوام هر جامعه است و پایه و اساس سعادت جامعه است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به مسائل اقتصادی کشور گفت: این مسئله برای قوام جامعه است. در این زمینه مسئولان باید دست از سیاسی بازی بردارند و حافظ منافع ملت باشند.

وی با اعلام اینکه مسئولان باید با حضور در میان مردم درد فقرا، جنوب‌شهری‌ها و  حاشیه نشین‌ها را درک کنند، ادامه داد: ملتی که 8 سال جنگ را با توکل برخدا و ایمان، بدون هیچ سلاحی به پایان برد، قطعا می‌تواند از پیچ اقتصادی امروز نیز بگذرد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه قوه قضائیه باید با مفسدین با قاطعیت برخورد کند، افزود: باید در فرصت مناسب مجازات‌های بازدارنده و عبرت آمیزی از سوی قوه قضائیه درباره مفسدین اقتصادی اعمال شود.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با تاکید بر اینکه باید با فساد در کشور برخورد جدی شود، تصریح کرد: نباید در برخورد با مفسدین هیچ تبعیضی قائل شد. هر فردی در هر جایگاهی، نسبت و ارتباطی اگر خطایی انجام داد، باید قاطع برخورد کرد.

وی تصریح کرد: هم ریاست و هم سخنگوی قوه قضاییه وعده‌های بسیاری داده‌اند. از سخنان سخنگوی قوه قضاییه  برداشت می‌شد که پشت پرده فساد ارزی در بدنه دولت ریشه دارد، ایشان وعده دادند کسی که فساد می‌کند و امید را به ناامیدی تبدیل می‌کند خیانتش خیانت جنگی است و مجازاتش مطابق جنایات جنگی است. درست است که چارچوب‌های قضایی با حرف‌های رسانه ای فرق دارد، اما توقع است از راه‌هایی زودتر مشکلات را حل کنند و مجازات‌ها را اعمال کنند.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی یادآور شد: متاسفانه آنچه الان در جامعه شاهد آن هستیم معلول علت‌ها، سوءمدیریت‌ها و عدم توجه در مدیریت کشور است. مدیر هم باید حفیظ باشد، هم علیم و هم کارشناس و کاردان باشد و تحفظ نفس داشته باشد و سیاسی‌بازی نکند. اعتبار ملت را حفظ و پول ملی را ارزش دهد و فضای عمومی جامعه را به آرامش برساند.

وی با تأکید بر اینکه گذشته‌ها، گذشته است و حال باید ببینیم چه می‌توان کرد، گفت: در این حوادث سنگین که آن را لمس می‌کنیم، نباید بحران و غیرقابل حل بودن به آنها بگوییم. ملتی که جنگ هشت ساله را تجربه کرده و با توکل به خدا و کمک گرفتن از حضرت حجت(عج) توانست از آن مشکل عبور کند از این جنگ اقتصادی هم می‌تواند عبور کند، البته به شرطها و شروطها.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی اضافه کرد: دو نوع برخورد می‌توان در این شرایط داشت؛ سختی‌ها را فرصت تلقی کرد. وقتی بر طلا چکش می‌زنیم قیمتش بالا می‌رود، اما وقتی به فلز بی‌قیمتی چکش می‌زنیم از بین می‌رود. باید مردان عهده‌دار مدیریت از حالت‌های ثابت عبور کنند و به صورت انسان‌هایی که در معرکه هستند و از هر سمتی تیر، بمب و موشک به سمتشان می‌آید عمل کنند. سرباز و فرماندهی در جنگ با سرباز و فرمانده در رفاه فرق دارد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند امروز اتاق جنگ آمریکا وزارت خزانه‌داری آمریکاست، گفت: در مسأله خودروسازی با این همه سابقه همچنان وابسته هستیم و تا مسأله تحریم مطرح می‌شود بازار خودرو ملتهب می‌شود این چه وضعی است؟

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت جهادگران بسیجی و سپاهی در پالایشگاه ستاره خلیج فارس اشاره کرد و گفت: پالایشگاه ستاره خلیج فارس را دو شرکت خارجی شروع کردند، اما با تحریم‌ها جا خالی کردند؛ برادران بسیجی،جهادی و سپاهی ما آمدند و زودتر از آن‌ها کار را تمام کردند. خودکفایی در پتروشیمی و تولید بنزین با کیفیت یورو پنج را همین بچه‌ها ایجاد کردند. باید از جوانان استفاده کرد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به موضوع آب خوزستان نیز افزود: دشمن قصد داشت بر امواج مشکل آب خوزستان سوار شود، اما همین برادران سپاهی ما رفتند و مشکل را حل کردند. تقویت بخش خصوصی، بر خورد با متخلفان، بر خورد با فساد از جمله ضرورت‌ها است.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی سپس به جنایات عربستان و آمریکایی‌ها علیه مسلمانان و مردم جهان اشاره کرد و گفت: نمی توان رئیس جمهور آمریکا را آدم دانست، گرگی است در لباس آدم. یک بار بد عهدی آنان را در برجام دیدید. آنان اهل این نیستند که با آن‌ها مذاکره کنیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در پایان به پیر<زی های جبهه مقاومت در سوریه اشاره کرد و گفت: ما از اینکه کشور سوریه با عنایت خداوند آخرین مرحله پیروزی را طی می‌کند خدا را شکر می‌کنیم. پیروزی سوریه پیروزی اسلام است. خدا را برای پیروزی یمن شکر می‌کنیم. اسلام بر حق است و حقوق بشرش بر حق است.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha