پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید صدرالدین قپانچی امام جمعه نجف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی در خطبه های نماز جمعه با اشاره به اینکه آیت الله سیستانی به دولت عراق به خاطر تداوم بحران خدمات هشدار دادند، گفت: اظهارات ترامپ به معنی عقب نشینی آمریکا در قبال ایران است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه با اشاره به اینکه آیت الله سیستانی به دولت عراق به خاطر تداوم بحران خدمات هشدار دادند، گفت: اظهارات ترامپ به معنی عقب نشینی آمریکا در قبال ایران است.

وی اشاره کرد: آیت الله سیستانی در خصوص اوضاع عراق و  استمرار تظاهرات گسترده و با اسلوب های قانونی به دولت عراق هشدار دادند.

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی افزود: آیت الله سیستانی خواستار شتاب در تشکیل دولت و انتخاب نخست وزیر قدرتمند و قاطع و پاسخگویی سریع به خواسته های به حق مردم شدند.

امام جمعه نجف اشرف ادامه داد: میلیارد ها دلار صرف تأمین برق شد، اما این مشکل برطرف نشد و این به معنی فساد و عدم احساس مسئولیت در قبال وطن است.

شاهد عقب نشینی اسرائیل و آمریکا در مقابل صبر و پایداری ایران هستیم

وی در خصوص مسائل بین المللی با تاکید بر اینکه اظهارات ترامپ، بیانگر عقب نشینی آمریکا در قبال ایران و سوریه است، گفت: شاهد عقب نشینی اسرائیل و آمریکا در مقابل صبر و پایداری ایران هستیم و اسرائیل به صراحت اعلام کرده است که در سرنگونگی عراق و سوریه شکست خورده است.

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی با اشاره به اظهارات ترامپ که گفته بود: "آمریکا در صدد سرنگونی نظام ایران نیست"، گفت: این عقب نشینی نتیجه صبر ملت های ما و قدرت اراده آن ها است.

وی به شکست عربستان سعودی و امارات در تنگه باب المندب و انفجار نفتکش های آن اشاره کرد و گفت: حوثی ها این قدرت را دارند که امارات را مورد هدف قرار دهند.

اسلام بر دو رکن عبادت و خدمت به جامعه استوار است

 امام جمعه نجف در خطبه دینی اشاره کرد: اسلام بر دو رکن عبادت و خدمت به جامعه استوار است و عنصر عبادت و عمل خیر باید با هم انجام گیرد تا موجب پیشرفت جامعه شود.

وی در بخش دیگر به حادثه اعدام پنج تن از روحانیون عراقی در سال 1974به دست حزب بعث اشاره کرد و گفت: این ها از اولین کسانی بودند که به خاطر دین اعدام شدند و آن ها (شيخ عارف البصري، سيد عز الدين قپانچي، سيد عماد الدين الطباطبائي، و حسين طعمة، حسين جلوخان) هستند.

حجت الاسلام قپانچی این جنایت را یکی از جنایت های بعث در مصادره آزادی دانست و افزود: امروز حرکت دینی از آزادی بهره مند است و حوزه و جوانان از آزادی برخوردارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha