جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عبداللهی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین تصریح کرد: تشدید دشمنی ها و خصومت ها علیه انقلاب اسلامی ، نشانه توفیق نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین الملل است.

حجت الاسلام و المسلمین محمود عبداللهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با بیان این که یکی از شاخصه های مهم انقلاب اسلامی تاکید بسیار بر اقتدار ، عزت مداری و حمایت از نهضت های آزادی بخش و مظلومان جهان بوده است، اظهار داشت: ما از امام راحل آموختیم که باید از مظلومان حمایت کرد و در عین حال در مواجهه با دنیای استکبار از موضع عزت و اقتدار عمل نمود.

وی افزود: از شاخص های استکبار جهانی ، استکبار و استعمار و تضاد آن با آرمان های ماست و لذا همواره یک تعارض ذاتی بین ما و آن ها وجود داشته به طوری که پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی منافع و هویت استکبار جهانی را به خطر جدی انداخته است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: از آن جا که نظام اسلامی ما بر اساس معنویت و عدالت و حاکمیت دین بر مناسبات جامعه تاسیس شده، طبعاً استکبار با چنین نظام و انقلابی در تعارض است و به همین خاطر دست به هر گونه توطئه ای می زند که آن را از پا بیندازد و لذا دشمنی های اخیر در عرصه اقتصادی مساله جدیدی نیست و از آغاز انقلاب وجود داشته است.

وی افزود: آنچه قابل توجه است این که با وجود همه دشمنی ها و فتنه ها، بلکه قدرت و اقتدار جمهوری  اسلامی ایران در دنیا بیشتر از گذشته شده و شاهد مدعای این اقتدار تشدید خصومت ها علیه نظام و انقلاب است.

عضو خبرگان رهبری همچنین بیان داشت: با وجود همه توطئه ها و دشمنی ها، نظام اسلامی قدرتمند است و این که با همه تهدیدها سخن از حرکت نظامی نمی کنند به این خاطر است که فهمیده اند که امروز نظام اسلامی اقتدارش از زمان دفاع مقدس نیز به مراتب پبیشتر است.

وی با بیان این که به تعبیر رسای رهبر معظم انقلاب امروز جنگ اقتصادی و فرهنگی علیه ما در جریان است، گفت: ما در کشور منابع طبیعی و انسانی غنی داریم و مهم تر هم این که جامعه ای داریم که با رهبری و نظام و مبانی دینی پیوند عمیقی دارد و همچنین از ظرفیت بالای اجتماعی برخوردار است و با این مسایل باید بتوانیم بر مشکلات و نقاط ضعف غلبه کرده و به درستی به مردم خدمت کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عبداللهی همچنین افزود: مردم ما با وجود سلایق و دیدگاه های مختلف در راهپیمایی ها و حرکت های ملی نشان داده اند که نسبت به نظام و انقلاب، متحد و یکپارچه هستند و ما با وجود این ظرفیت عظیم مردمی در برابر دشمن با قدرت همچون گذشته می ایستیم.

وی بیان داشت: در شرایط حساس فعلی نیز دشمن می خواهد به اسم نارضایتی ها ، در کشور القای ناتوانی کند اما پایداری بر راه و استفاده درست از ظرفیت ها و نیز برخورد قاطع با مفاسد راه مقابله با دشمن است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در خاتمه گفت: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند در این جنگ اقتصادی و فرهنگی ، مسئولان باید با فعالیت و رویکرد انقلابی و اراده قوی به مقابله مشکلات برخیزند و قدردان سرمایه های اجتماعی و اعتماد مردم باشند تا بتوان به تدریج بر مشکلات غلبه کرد.

۳۱۳/۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha