پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله فقیهی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: باید با دزدی ها و اختلاس ها و مفاسد به شدت مقابله کرد و از دستگاه قضایی انتظار می رود که شدیداً با این مسایل برخورد کند تا مبادا عده ای سودجو اموال مردم را چپاول کرده و از رانت ها برای منافع خود و اطرافیانشان استفاده کنند.

آیت الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با بیان این که استقلال، آزادی و عدالت، جزو ارکان اصلی حکومت ماست، اظهار داشت: اهمیت دادن به مردم و توجه به مطالبات آن ها جزو اصلی ترین مباحث در نظام جمهوری اسلامی ایران است که امام و رهبری نیز همواره بر آن تاکید داشته اند.

 عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: حکومت اسلامی در صورتی پابرجاست که مردم همراه و پشتیبان نظام باشند و این در حالی است که دشمنان داخلی و خارجی هماهنگ شده اند که مردم را از این نظام جدا کنند و این حرکت هم از داخل تقویت می شود و هم خارج تا مردم نسبت به نظام بی اعتماد باشند و امید خود را به اصلاح امور و رفع مشکلات از دست بدهند.

وی گفت: آنچه مسلم است این که این حرکت دشمن را باید ما در داخل خنثی کنیم و به خواسته های مردم توجه کنیم.

این استاد حوزه با اشاره به هشدارهای اخیر مراجع معظم تقلید مبنی بر لزوم رسیدگی به وضعیت نامطلوب اقتصادی کشور و توجه به مطالبات و درخواست های مردم ابراز داشت: هم مقام معظم رهبری و هم علما و مراجع همواره بر لزوم خدمت به مردم و حل مشکلات آن ها به ویژه اقشار ضعیف جامعه تاکید داشته و دارند و اگر ما می خواهیم که مردم همچنان حامی نظام و انقلاب باشند باید در مسیر خدمت به آن ها گام برداریم.

وی افزود: از این حیث بنده معتقدم که اگر مردم را ناراضی کنیم، به دشمن خدمت کرده ایم؛ لذا برای مقابله با توطئه اخیر دشمن در جنگ اقتصادی باید در راستای حل مشکلات مردم به ویژه در امور معیشتی همه تلاش خود را مصروف بداریم.

 عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: از سویی ما باید مردم را آگاه کنیم که نقشه های دشمن چیست و مراقب باشیم که در پازل دشمن قرار نگیریم و کمک به تحقق اهداف آن نکنیم.
آیت الله فقیهی ادامه داد: از این حیث باید با دزدی ها و اختلاس ها و مفاسد به شدت مقابله کرد و از دستگاه قضایی انتظار می رود که شدیداً با این مسایل برخورد کند تا مبادا عده ای سودجو اموال مردم را چپاول کرده و از رانت ها برای منافع خود و اطرافیانشان استفاده کنند.

این استاد حوزه بیان داشت: همچنین از مردم می خواهیم که تحت تاثیر جو روانی این روزهای بازار قرار نگیرند و این طور نباشد که عده ای پول خود را از بانک خارج کرده و آن را به سکه و دلار تبدیل کنند.

وی گفت: مهم ترین مساله برای کشور تحکیم امنیت اقتصادی و آرامش است و این را هم باید بدانیم که اگر امنیت از بین برود خسران آن متوجه کل جامعه و حتی قشر سرمایه دار می شود

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: آنچه اهمیت دارد این که کسانی که عاشق وطن و کشور هستند جدای از بحث دیانت، باید امنیت را مورد توجه قرار داده و کاری نکنند که کشور دچار تلاطم و ناامنی شود و از سویی مسئولان باید ضمن دعوت مردم به آرامش آستین همت را برای حل مشکلات آن ها بالا بزنند.

وی تاکید کرد: به هر حال این انتظار از مسئولان می رود که از آحاد مردم به خصوص قشر مستضعف حمایت کنند و ساماندهی بازار و حل مشکلات اقتصادی را در اولویت برنامه های خود قرار دهند و از سوی دیگر نیز دستگاه قضایی هر چه سریعتر با مفسدان و کسانی که آشوب اقتصادی کرده و به دنبال سودجویی محض هستند برخورد نموده و به این وسیله رضایت مردم از اجرای عدالت و مقابله با فساد و تبعیض را جلب کند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha