جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت  الله مقتدایی

حوزه/ دبیر دوم شورای عالی حوزه های علمیه، نسبت به کوتاهی دستگاه قضایی در خصوص معرفی مفسدان اقتصادی و تسریع در محاکمه و مجازات آن ها انتقاد کرد.

آیت الله مرتضی مقتدایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به وضعیت نامطلوب اقتصادی کشور در حال حاضر اظهار داشت: متاسفانه در شرایط کنونی به جهت ندانم کاری ها، اشتباهات و سوء مدیریت ها و همچنین فعالیت دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب در تحریک عده ای از مردم و القای شبهات در وضعیت خاصی به سر می بریم و به خصوص دشمنان به شکل موذیانه ای می خواهند ذهن مردم را مشوش کرده و به نارضایتی ها دامن بزنند.

وی افزود: در چنین شرایطی باید به نارضایتی های مردم از حیث بیکاری برای نسل جوان و نیز زیاد شدن آمار طلاق و به خصوص گرانی های سرسام آور که به معیشت توده مردم فشار می آورد، توجه کرد و برای حل آن ها برنامه ریزی جدی داشت.

بیانیه های مراجع تقلید نشان گر ناراحتی فوق العاده آنان از وضع فعلی است

دبیر دوم شورای عالی حوزه های علمیه همچنین بیان داشت: مراجع بزرگوار تقلید که همیشه طرفدار مردم و حامی و همراه آن ها بوده اند، در حال حاضر در ناراحتی به سر می برند و این اطلاعیه ها و سخنان هشدار آمیز و دلسوزانه اخیر آنان، نشان گر ناراحتی فوق العاده شان از وضع فعلی است.

وی گفت: روش مراجع این گونه است که مادامی که ناراحت نشده و احساس وظیفه و تکلیف شرعی در موضوعی نکنند، اقدامی انجام نمی دهند، اما الان واقعاً این بزرگان احساس تکلیف کرده و دست به صدور اطلاعیه های راهگشا و نیز طرح و بیان سخنان دردمندانه و دلسوزانه زده اند.

عضو خبرگان رهبری همچنین ابراز داشت: این بزرگان در روزهای اخیر توصیه های مهمی به دست اندرکاران کشور و مسئولان کرده اند که به فکر مردم باشند و راه حلی برای مشکلات به خصوص در عرصه اقتصاد پیدا کنند که به نظر بنده این دستوراتی که مراجع معظم داده اند راه حلی است برای رفع همین مشکلاتی که در مقطع کنونی با آن روبرو هستیم.

وی گفت: این بزرگواران از دولتمردان و مسئولان کشور خواسته اند که با فکر و تدبیر و کار کارشناسی و دقت فراوان در امور اقتصادی عمل کرده و هر چه زودتر راه حلی برای جلوگیری از گرانی و مشکلات اقتصادی و نیز جلوگیری از فعالیت سودجویانه و سوء استفاده گرانه عده ای پیدا نمایند.

آیت الله مقتدایی تصریح کرد: به خصوص روی سخن مراجع ، با دستگاه قضایی است به این که نباید مسئولان قوه قضاییه صرفاً بگویند مشکلات زیاد است و سوء استفاده هایی در کشور صورت گرفته و یا این که گاهی نیز بگویند که ما افرادی را دستگیر کرده ایم از جمله کسانی که ارز دریافت کرده و اقلام مورد نظر را واردات نکرده و سوء استفاده ها داشته اند، بلکه انتظار مردم این است که به معرفی کسانی که دستگیر شده و از بیت المال سوء استفاده کرده بپردازند و به صراحت بگویند که فلان فرد به خاطر فلان جرم محکوم شده و به مجازات لازم بر اساس قانون رسیده است

معرفی مفسدان اقتصادی باید در اولویت قرار گیرد

وی با تاکید بر این که از این حیث معرفی مفسدان اقتصادی باید در اولویت قرار گیرد، گفت: متاسفانه کوتاهی روشنی در قوه قضاییه در عدم معرفی مفسدان اقتصادی صورت می گیرد و این در حالی است که رهبر معظم انقلاب همواره تاکید کرده اند که مفسدان اقتصادی و کسانی که اختلال اقتصادی در کشور ایجاد کرده اند باید معرفی شده و هر چه سریعتر به مجازات برسند.

دبیر دوم شورای عالی حوزه های علمیه ادامه داد: البته هیچ کس نمی گوید که در این باره خلاف عدالت رفتار شود اما واقعیت این است که دستگاه قضایی ما در این امور کوتاهی می کند و لذا

ما از دستگاه قضایی که احترام زیادی هم برایشان قائل هستیم می خواهیم هر چه زودتر اعلام کنند چه کسانی فساد و اختلاس داشته اند و به جرم و جنایت آن ها رسیدگی شود.

امام توصیه به برخورد قاطع با مفسدان داشتند

وی بیان داشت: بنده 20 سال در دستگاه قضایی بوده ام و به خصوص در زمان حیات امام (ره) ایشان از ما که در شورای عالی قضایی بودیم می خواستند که در اجرای کیفر پس از احراز جرم و رعایت موازین قانونی، تسریع داشته باشیم و با قاطعیت رفتار کنیم.

آیت الله مقتدایی در خاتمه سخنان خود تاکید کرد: از این رو از دستگاه قضایی می خواهیم که طبق مقررات قانونی و در راستای اجرای عدالت در رسیدگی ها تسریع داشته باشد چرا که این مساله باعث افزایش رضایتمندی مردم و ساماندهی اوضاع اقتصادی کشور خواهد شد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha