پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 آیت الله یعقوبی از علمای عراق

حوزه/ آیت الله شیخ محمد یعقوبی از علمای عراق خواستار آمادگی کامل برای برگزاری جشنواره هزاره اول تأسیس حوزه علمیه نجف اشرف شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، آیت الله شیخ محمد یعقوبی از علمای عراق خواستار آمادگی کامل برای برگزاری جشنواره هزاره اول تأسیس حوزه علمیه نجف اشرف شد.

آیت الله یعقوبی در دیدار حسن الحکیم رئیس اسبق دانشگاه کوفه، تاکید کرد: آمادگی و برنامه ریزی برای این مناسبت تاریخی باید در بالاترین سطح خود باشد؛ چراکه این مناسبت از طرفی مرتبط با حوزه علمیه و از طرف دیگر مرتبط با شهر نجف به عنوان استان است.

وی به ضرورت برنامه ریزی متنوع و آمادگی به شکل مختلف آنگونه که مناسب این مناسبت تاریخی و این مکان علمی و ادبی و جایگاه معنوی و والای استان نجف اشرف است، اشاره کرد و گفت: نیاز است کنفرانس ها، جلسات پژوهشی و فعالیت های دیگر برگزار شود.

شایان ذکر است که شیخ ابو جعفر طوسی در سال 448 هجری قمری در شهر نجف ساکن و مجاور حرم حضرت امیر المؤمنین(علیه السلام) شد و بعد از حوادث تأسف برانگیزی که در بغداد رخ داد، حوزه را در آن زمان تأسیس کرد و نجف به یکی از شهر های علمی و علمایی تبدیل شد که هزاران مرجع تقلید، علما، اساتید، فضلا و متفکرین در زمینه های مختلف تربیت کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha