شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
برگزاری دوره آشنایی با خبرنویسی در سطح استان خوزستان

حوزه/ معاونت آموزش قرارگاه فضای مجازی سپاه حضرت ولیعصر(عج) استان خوزستان با هدف صف‌آرایی در حوزه سایبر و پرورش افسران جنگ نرم در حوزه رسانه‌های برخط دوره آموزش خبرنگاری را طرح‌ریزی کرده است.

حجت الاسلام میلاد امینی موحد، مسئول معاونت آموزش قرارگاه فضای مجازی سپاه حضرت ولی‌عصر(عج)، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به فرا رسیدن روز خبرنگار، از برگزاری دوره آموزش خبرنویسی در سطح استان خوزستان خبرداد و گفت: فناوری ارتباطات و اطلاعات و جنبش سایبری، در چند سال اخیر تغییرات وسیع و سریعی در جنبه‌های مختلف زندگی جوامع اعم از فرهنگی اجتماعی، اقتصادی و یا سیاسی پدید آورده است.

وی در ادامه افزود: به گمان بسیاری از اندیشمندان، تأثیرات شگرف این پدیده نوین قرن معاصر در امنیت و استقلال ملی تا به آنجا است که کشورهای پیشتاز این عرصه، فاتحان جهان نوین و بهره‌مندان، نتیجه دستاوردهای بشری خواهند بود و آن دسته از کشورها که از این مهم غافل باشند، در زمره مغلوبان این دوره از تاریخ محسوب گشته، منابع آنها دستخوش تاراج گردیده و سرنوشتشان توسط دیگران رقم خواهد خورد.

این فعال فرهنگی، با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران در طول سالیان گذشته موردتهاجم شدیدترین جنگ‌ها بوده، گفت: در طی ۳۰ سال گذشته انقلاب اسلامی ایران، همواره با انواع جنگ‌های سیاسی، نظامی، روانی، نامتعارف و.... مواجه بوده، اما دشمن همچنان درصدد ضربه زدن به نظام اسلامی است و از هر روزنه و یا هر دسیسه و نقشه‌ای به دنبال اهداف خویش است و در آخرین اقدام به طور رسمی جنگ نرم را در عرصه‌های جدید مانند فضای مجازی طراحی و به اجرا گذارده است.

مسئول معاونت آموزش قرارگاه فضای مجازی سپاه حضرت ولی‌عصر(عج)، با تأکید بر اینکه ورود به عرصه رسانه یک انتخاب نبوده و الزامی تاریخی است، تصریح کرد: در این جنگ نابرابر استکبار جهانی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران؛ حضور متشکل و تجربه عملیات‌های مختلف سلبی و ایجابی و حتی ایذائی در حوزه سایبر قطعاً مثمر ثمر خواهد بود.

حجت الاسلام امینی موحد، پیرامون برگزاری دوره آموزش خبرنگاری در سطح استان خوزستان، گفت: معاونت آموزش قرارگاه فضای مجازی سپاه حضرت ولیعصر(عج) استان خوزستان با هدف صف‌آرایی در حوزه سایبر و پرورش افسران جنگ نرم در حوزه رسانه‌های برخط دوره آموزش خبرنگاری را طرح‌ریزی کرده است.

وی در پایان با بیان اینکه مدت‌زمان دوره آموزش خبرنگاری سه ماه است که به دو بخش کلاس‌های تئوری و دوره کارآموزی تقسیم می‌شود، اظهار داشت: دوره آموزش خبرنگاری با هدف تقویت نیروهای جوان مؤمن انقلابی در محورهای خبرنویسی، عکاسی خبری و خبرنگاری فضای مجازی شروع به فعالیت خواهد کرد و هرکدام از محورهای فوق به سه مرحله مقدماتی، پیشرفته و تخصصی تقسیم می‌شود که گذراندن مرحله قبل شرط ورود به مرحله بعد است و برای هر بخش گواهینامه مجزا صادر خواهد شد.

 

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha