جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام رفیعی

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی گفت: یکی از رموز موفقیت خانواده این است که اصل سازگاری و رضایتمندی در آن به خوبی نهادینه شده باشد.

حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به مطلب فوق، اظهار داشت: ما در روایات صادره از ناحیه اهل بیت(ع) داریم که انسان مومن در حتی به میل خانواده اش غذا می خورد و بر عکس انسان منافق، خانواده اش به میل او غذا می خورند و توجه به این نکات ریز و در عین حال مهم است که تفاوت های دو سبک زندگی را برای ما عیان می کند.

وی افزود: نکته بسیار مهم دیگر توجه به اصل صبر و بردباری است و این که در مقابل تنش ها و مشکلات و بگومگوها، صبور و خویشتن دار باشیم که متاسفانه در این زمینه نیاز به کار فرهنگی و آموزشی داریم چرا که در این بخش ها در بسیاری از خانواده ها دچار ضعف هستیم.

این سخنران و خطیب برجسته همچنین گفت: در روایت داریم که سه گروه از زن ها فشار قبر ندارند؛ نخست زنی که بر بداخلاقی مردش صبر کند، دوم زنی که بر غیرت مرد خود صبر کند و سوم هم زنی که مهریه اش را ببخشد که این زن ها در روز قیامت با حضرت زهرا(س) محشور می شوند و به راستی چه توفیق و سعادتی بالاتر از این برای یک زن که با سیده زنان عالم حشر و نشر داشته باشد.

وی با تاکید بر این که از دیگر مسایل بسیار مهم در موفقیت زندگی زناشویی، لزوم شکر بر نعمت ها و خسته نشدن از مشکلات است، بیان داشت: طبیعی است که زندگی دنیایی آن چنان است که عاری از سختی ها و مشکلات نیست و حتی افراد به ظاهر پولدار و متمول نیز در درون زندگی خود مشکلاتی خاص خود دارند و لذا تاکید بر صبر و بردباری و به خصوص توکل بر خدا، لازمه توفیق در زندگی خانوادگی است که گفتار و سیره نورانی حضرات معصومین(ع) نیز تاکید بر این حقیقت دارد.

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی همچنین با بیان این که یکی از اهداف و فلسفه های تشکیل زندگی زناشویی دست یابی به آرامش و سکینه است، گفت: زن و مرد در طول زندگی مشترک بکوشند که با محبت و تکریم و معنویت با هم رفتار کنند و حتی در سخت ترین شرایط و مشکلات، لبخند و مهربانی را از یکدیگر دریغ نکنند که این اخلاق خوب و درست سخت گفتن بسیار معجزه می کند و باعث دوام و برکات فراوانی در زندگی زناشویی می شود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha