جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیخ نبیل قاووق

حوزه/ شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب الله طی سخنانی گفت: لبنان اولین کشوری است که از پیروزی بزرگ سوریه سود می برد و با این پیروزی امنیت مرز ها و کشور خود را تأمین کرده و اقتصاد خود را رونق می بخشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب الله طی سخنانی، گفت: لبنان اولین کشوری است که از پیروزی بزرگ سوریه سود می برد و با این پیروزی امنیت مرز ها و کشور خود را تأمین کرده و اقتصاد خود را رونق می بخشد.

عربستان سعودی به دنبال تشکیل ائتلاف در دولت جدید لبنان است

وی افزود: رژیم آل سعود که هزینه زیادی کرده و در انتخابات پارلمان دخالت و شکست خورده، امروز می خواهد که نتایج این انتخابات را با تحمیل شروط خود در تشکیل دولت جدید تغییر دهد. او می خواهد از طریق پول و تهدید در داخل دولت، ائتلاف تشکیل دهد.

شیخ قاووق ادامه داد: عربستان برخی را تحت کنترل خود در آورده و برخی دیگر نیز دست عربستان را باز گذاشته تا سقف خواسته ها را افزایش دهد که در نتیجه آن روند تشکیل دولت متوقف شده است.

عضو ارشد حزب الله با طرح این سؤال که آیا عربستان سعودی می خواهد معادلات سیاسی که در نتیجه انتخابات حاصل شده را تغییر دهد  و آن را به نفع خود به کار گیرد؟، تصریح کرد: هر چقدر که تلاش کنند و مانع تراشی کنند هرگز نخواهند توانست معادلات سیاسی داخلی را تغییر دهند.

پروژه تکفیری در سوریه باشکست مواجه شده و چیزی تا پیروزی کامل نمانده است

شیخ قاووق در خصوص سوریه گفت: سوریه خطر بزرگ و سختی را پشت سرگذاشت و چیزی تا پیروزی کامل سوریه و تسلط آن بر تمامی اراضی خود، نمانده است.

وی با اشاره به اینکه اراده اسرائیل و آمریکا و پروژه تکفیری در سوریه با شکست مواجه شد و ما از مقدسات، ملت و سرزمین خود دفاع کردیم، افزود: پیروزی سوریه بسیاری از معادله های سیاسی، امنیتی و نظامی منطقه را تغییر خواهد داد و همین مسئله اسرائیل را هراسان کرده است.

اسرائیل باید در برابر شروط محور مقاومت تسلیم باشد

عضو شورای مرکزی حزب الله اشاره کرد: اسرائیل که به دنبال محاصره مقاومت و سرنگونی سوریه بود، امروز از رسیدن محور مقاومت به مرز های جولان داد و فریاد می کند و از روسیه، آمریکا و سازمان ملل طلب یاری می کند و شرط تعیین می کند؛ چراکه در موضع ضعف است، امّا معادله های میدانی قوی تر است و کسی که شکست خورده نمی تواند شرط تعیین کند، بلکه باید در برابر شروط پیروز میدان یعنی محور مقاومت و در رأس آن حزب الله تسلیم باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha