چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
امما جمعه زیرکوه

حوزه/ امام جمعه زیرکوه با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر دو وظیفه الهی است که باید عملی شود، گفت: ترس و خجالت در باب امر به معروف و نهی از منکر جایی ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام مرتضایی نیا، امام جمعه زیرکوه شب گذشته در جلسه ستاد امر به معروف این شهرستان با بیان اینکه بهترین امت، آن امتی است که امر به معروف و نهی از منکر را زنده نگه دارد، گفت: مسئله امر به معروف و نهی از منکر همانند نماز دارای اهمیت است و باید آمران به معروف احکام آن را یاد داشته باشند.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر دو وظیفه الهی است که باید عملی شود، اظهار داشت: ترس و خجالت در باب امر به معروف و نهی از منکر جای ندارد.

امام جمعه زیرکوه با تاکید بر اینکه امر به معروف باید آگاهانه و از روی بصیرت صورت گیرد، افزود: این مهم در حال حاضر در جامعه مورد غفلت واقع شده است.

حجت الاسلام مرتضایی نیا با اشاره به بصیرت و ولایت مداری مردم زیرکوه، گفت: مردم زیرکوه از ابتدای انقلاب در تمام صحنه های دفاع از نظام و انقلاب در میدان حاضر بوده‌اند.

وی با بیان اینکه بزرگترین سرمایه شهرستان اتحاد و همدلی مسئولان و ولایت مداری و بصیرت مردم است، افزود: با وجود جمعیت 30 درصدی اهل سنت شهرستان اما اتحاد و همدلی بین شیعه و سنی در زیرکوه بالا است.

امام جمعه زیرکوه یکی از مهمترین مشکلات زیرکوه را بیکاری دانست و گفت: بیکاری خود عامل بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی در شهرستان شده است.

حجت الاسلام مرتضایی نیا با اشاره به اینکه حضور مسئولان استانی در شهرستان خیلی کمرنگ است، گفت: مسئولان زمینه حضور برخی از معاونان وزرا در این شهرستان را برای بررسی مشکلات فراهم کنند.

وی با بیان اینکه بیکاری باعث برخی ناهنجاری های اجتماعی از جمله اعتیاد در بین جوانان شده است، افزود: باید برای این موضوع قدمی برداشت، هر چند که تاکنون در این زمینه کلاس های زیادی برگزار شده اما راه حل مشکل در ایجاد اشتغال است.

امام جمعه زیرکوه با اشاره به اینکه سه حوزه علمیه در این شهرستان فعال است، گفت: این حوزه های علمیه تنها تا سطح شش درسی را دارند که برای نگه داشت روحانیون در شهرستان باید سطح بالاتر هم وارد حوزه شود.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha