پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کتابفروشی در لندن مورد حمله تندروهای اسلام هراس قرار گرفت

حوزه/ یک گروه دوازده نفره از مهاجمان نقاب دار اسلام ستیز با حمله به یک کتابفروشی شناخته شده در مرکز لندن، کتاب های ضداسلام هراسی را به اطراف پرتاب کرده و علیه مسلمانان شعار دادند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از الجزیره، یک مغازه کتابفروشی شناخته شده در لندن، مورد حمله گروهی از فاشیست های ماسک دار» قرار گرفته است.

کتابفروشی «بوک مارکز»، که به عنوان بزرگترین کتابفروشی سوسیالیستی بریتانیا شناخته می شود اعلام کرده که این حادثه شب شنبه درست پیش از ساعت تعطیلی مغازه رخ داده است.

این کتابفروشی که در مرکز لندن قرار دارد در صفحه فیس بوک در این باره نوشت: 12 مرد به مغازه حمله کرده، کتاب ها را از قفسه ها بیرون ریختند و شعارهای راست افراطی سر دادند. یکی از آن ها کلاه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را به سر داشت.

در ادامه این بیانیه آمده است: هدف آن ها ارعاب کارکنان و مشتریان و پاره کردن کتب و مطالب بود. خوشبختانه هیچ کس آسیب ندید و ما نیز هرگز اجازه نمی دهیم چنین اتفاقی بار دیگر رخ دهد.

کتاب های ضداسلام هراسی

یکی از کارمندان کتابفروشی در کنفرانسی خبری در کمپین ایستادگی درمقابل نژادپرستی اعلام کرد: آن ها کتاب هایی را که درباره اسلام هراسی بودند مورد تمسخر قرار گرفته و به اطراف پرتاب می کردند و شعارهایی درباره مسلمانان و پدیفلیا سرداده و ما را خائن خطاب می کردند.

سیاستمداران، نویسندگان و فعالان حقوق بشر حمله به این کتابفروشی را محکوم کرده اند.

میشل برادلی یکی از اعضای ایستادگی در مقابل نژادپرستی گفت: مهاجمان تهدید کرده اند که دوباره برمی گردند و نشان می دهند که چه کارهایی می توانند انجام دهند؛ خوشبختانه کسی این بار آسیب ندیده است و اما این یک پیشرفت شوم در روند فعالیت های راست های افراطی هست که نشان می دهد آن ها اعتماد به نفس قابل توجهی به دست آورده اند که خیال می کنند می توانند در روز روشن به یک کتابخانه معتبر در مرکز لندن حمله کنند.

وی افزود: حمله آن ها به یک کتابفروشی همچنین ادعاهای آن ها را مبنی بر دفاع از آزادی بیان زیر سئوال می دهد و نشان می دهد که تا چه اندازه  ادعاهایشان پوچ و توخالی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha