سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
پژمانفر

حوزه/ نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: حوزه علمیه باید تلاش کند از تریبون های مختلفی که پرچم دار آن در کشوراست، برای رفع مشکلات مردم استفاده کند.

حجت الاسلام و المسلمین نصرالله پژمانفر، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مشهد، پیرامون نقش حوزه های علمیه در رفع مشکلات، گفت: حوزه های علمیه نباید پرچم داریشان از جریان های دیگر عقب بیفتد، یعنی حوزه های علمیه و حوزویان این امر را در برنامه های خود به عنوان اولویت قراردهند و در کنار مردم در این شرایط باشند.

وی اظهار داشت: حوزه علمیه باید تلاش کند از تریبون های مختلفی که پرچم دار آن در کشور است، برای رفع مشکلات مردم استفاده کند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رسالت حوزه علمیه  پرچم داری و رسیدگی به نیازها و مسائل مردم است، از حرکت طلاب مشهد پس از اقامه نماز جمعه که پیگیر مطالبات مردم بودند، تقدیر کرد و افزود: مردم با دیدن این رفتار از مبلغان دین بسیار راضی بودند که دغدغه رفع مشکلات و نگرانی های آنها را دارند و حوزه های علمیه از دیگر آحاد مردم عقب نیستند.

وی با اشاره به تذکرات و بیانیه های علما خطاب به مسئولان و مردم برای رفع مشکلات، گفت: حوزه های علمیه در مدیریت احساسات مردم و کمک به مطالبات نقش بی بدیلی دارند.

حجت الاسلام و المسلمین پژمانفر با اشاره به سو‍‌‍‍ء استفاده شبکه های ماهواره ای از مسائل موجود کشور و سنگ اندازی های داخلی آن، به نقش حوزه های علمیه در این زمینه اشاره کرد و افزود: حوزه های علمیه در فضای رسانه ای و مخصوص خودش به طور جدی قرار گیرد زیرا فعال بودن در این فضاهای رسانه ای در واقع جایگاه مرجعیتی حوزه را می تواند تثبیت کند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه یکی از خطرات ما این است که مرجعیت حوزه های علمیه در ارتباط با پیگیری مطالبات مردم ضعیف شود و ازبین برود، ابراز کرد: لازمه این کار، فعال بودن است که خوشبختانه طلبه های فعالی در این عرصه داریم که در فضای مجازی هم کارهای خوبی صورت داده اند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha