جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
خبرگزاری حوزه

حوزه/ مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی گفت: خبرگزاری حوزه نیز باید سعی کند از خاطرات روحانیون دوران انقلاب و دفاع مقدس بیش از پیش استفاده کند، زیرا این افراد همیشه جلودار مردم و در خطرات پیش قدم بوده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام محمدتقی عزیزی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی در آستانه روز خبرنگار ضمن بازدید از خبرگزاری«حوزه» در بیرجند، از این مجموعه به دلیل تلاشی که در عرصه شهدا، شهادت و همچنین تبیین دین اسلام در بین مردم انجام می دهد، تقدیر و تشکر کرد.

وی ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: از جمله اقدامات اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان جمع آوری 1200 نسخه از وصایای شهدای استان می باشد که در 18 موضوع تقسیم بندی شده و به یاری خدا در 18 نسخه کتاب نیز به چاپ خواهد رسید.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی با بیان خاطراتی از شهدای 8 سال دفاع مقدس، گفت: حضور روحانیت در جبهه جنگ، روحیه رزمندگان اسلام را افزایش می داد.

حجت الاسلام عزیزی با اشاره به اینکه ماه های زیادی در جنگ حضور داشته ام و در عملیات های بسیاری نیز شرکت کرده ام، ادامه داد: در عملیات فتح المبین، برای عبور از میدان مین و سیم خاردارهای دشمن به اندازه ی 200 متر تونل زدیم، طی این عملیات روزها کار می کردیم و شب ها در کنار پل کرخه به استراحت می پرداختیم، شب ها به دلیل اینکه عملیات با سرعت بیشتری به پیش رود، راننده های لودر برای هم سطح کردن خاک ها مشغول به کار می شدند که توسط سیمینوف های دشمن مورد هدف و به شهادت می رسیدند که این موضوع باعث تضعیف روحیه در بین رزمندگان می شد، اما نشستن روحانیون در کنار راننده ها، اوضاع را دوباره به نفع جبهه انقلاب برگرداند.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم به نقش روحانیت در دوران قبل و پس از انقلاب، و همچنین 8 سال دفاع مقدس بپردازیم ساعت های زیادی مورد نیاز است، ابراز داشت: خبرگزاری حوزه نیز باید سعی کند از خاطرات روحانیون دوران انقلاب و دفاع مقدس بیش از پیش استفاده کند، زیرا این افراد همیشه جلودار مردم و در خطرات پیش قدم بوده اند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی ضمن اشاره به اینکه تعداد شهدای روحانیت بیشتر از دیگر اصناف اعلام شده است گفت: در زمان جنگ حضور روحانی واجب عینی به حساب می آمد، لذا در تمامی زمان ها روحانیونی که داوطلب حضور در جبهه بودند، به مناطق جنگی اعزام می شدند.

انتهای پیام/ط

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha