پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
استعدادهای برتر

حوزه/ اختتامیه سومین اردوی علمی تخصصی استعداد های برتر حوزه های علمیه کشور، در جوار مضجع شریف حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، با حضور آیت الله رجبعلی رضازاده، عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، اختتامیه سومین اردوی علمی تخصصی استعداد های برتر حوزه های علمیه کشور، امروز در جوار مضجع شریف حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، در مجتمع اقامتی فرهنگی آفتاب ولایت مشهد مقدس با حضور آیت الله رجبعلی رضازاده، عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان برگزار شد.

یکصد نفر از طلاب استعداد برتر حوزه در دو سطح سه و چهار در این دوره یک هفته ای حضور داشتند و در چهار دوره تخصصی «اصول و دانش های زبانی»، «فقه حقوق»، «فلسفه و کلام اسلامی»، و «رجال و درایه» شرکت کردند.

در آیین اختتامیه این برنامه آیت الله رضازاده، عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، عضو شورای عالی مدیریت حوزه علمیه خراسان با بیان این که اگر افراد مغرض و جاهل اهانتی به طلاب استعدادهای برتر دادند باید بدانید که این اهانت دلیل بر عظمت شماست و نه اینکه در جایگاه خواری هستید، بیان کرد: اگر در شرایطی شما احساس کردید که رسانه های خارج و دشمنان نظام و انقلاب علیه شما حرف می زنند باید بدانید که این دلیل برعزت شما طلاب است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان این که امروز دشمنان نظام و انقلاب علیه روحانیت شیعه سخن می گویند و با آنان دشمنی دارند چراکه می دانند آنان می توانند تحولی در نظام ایجاد کنند، افزود: امروز شما موقعیت ویژه ای در میان مردم دارید و خداوند به شما استعدادی داده است که جزو نخبگان حوزه باشید؛ بنابراین باید از خداوند متعال بخواهید در آینده بتوانید راهنمای مردم بوده و آنان را از گمراهی شان در صحنه های مختلف زندگی نجات دهید.

برگزاری نشست های اخلاقی و علمی، دیدار با علما، برگزاری کلاس های مختلف آموزشی در راستای تدوین آثار پژوهشی، برگزاری نشست بازخوانی آراء علمای نجف در مواجهه با مشروطه و تجدد با تاکید بر آراء میرزای نائینی(ره) به مناسبت سالگرد امضای فرمان مشروطیت به همراه برپایی فعالیت های تفریحی، از جمله برنامه ها این اردوی علمی تخصصی بود.

برگزاری رویداد شتابدهی به ایده های طلاب استعداد برتر حوزه های علمیه از دیگر برنامه های این اردو بود که برای نخستین بار جریان اردوی استعدادهای برتر حوزه های علمیه برگزار شد و در این برنامه از مجموع 40 ایده ارسالی 13 ایده منتخب و مورد طرح و بحث در حضور هیات داوران قرار گرفت که از این میان ایده «تطبیق هوش های هشت گانه بر استعدادهای مشاغل و رشته های حوزوی» با هدایت حجت الاسلام سید هادی سیادت به عنوان دبیر و حجج الاسلام محسن سلیمانی، ابوالفضل عطاری، سید مسعود شریفی و سید محسن شریفی به عنوان اعضا حائز رتبه برتر شد.  

همچنین طلاب استعداد برتر ضمن برگزاری کلاس های مقدماتی در زمینه تدوین رساله و پایان نامه در قم و برپایی کلاس های علمی در مشهد در پایان اردو، ضمن استفاده از مشاوره اساتید مجرب، موضوع پایان نامه های خود را انتخاب نموده و مقدمات تدوین طرح نامه را فرا گرفتند که با بازگشت به قم تا طی ماه های آتی به نگارش و دفاع از رساله های خود می پردازند.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha