پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
امام خامنه ای

حوزه/ امام جمعه گیان گفت: باید ساده زیستی رهبری برای همه مدیران الگو باشد و این رفتار حسنه در جامعه رواج پیدا کند و به یاد داشته باشیم هنگامی که ما چنین رهبر عزیزی داریم نباید مدیران فقط به دنبال جایگاه و پست باشند.

حجت الاسلام امیدی امام جمعه گیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، با اشاره به اهمیت جایگاه رهبری در امت اسلام، خاطرنشان کرد: از آن جایی که امام خمینی دارای شخصیت بی نظیری بود باید بعد از رحلت ایشان فردی با بصیرت به عنوان رهبر معرفی می شد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب بهترین گزینه برای رهبری و هدایت مردم بعد از امام خمینی بود چرا که هم دارای دید کافی نسبت به مسائل مختلف جامعه بود و هم عالمی ساده زیست بود.

این استاد حوزه تصریح کرد: هنگامی که مدت زمان رهبری ایشان را نگاه می کنیم و جایگاه کشور خود را در دنیا مورد سنجش قرار می دهیم متوجه خواهیم شد که مقام معظم رهبری در اداره کشور واقعا موفق بوده اند.

وی ایران را الگوی کشورهای آزاده دنیا نام برد و گفت: امریکا با تمام قدرت و هزینه های بسیار بالا در کشورهایی که وارد شد با شکست مواجه شد اما ایران بدون هیچ گونه هزینه ای توانست خود را در دل همه کشورهای آزاده جهان قرار دهد.

حجت الاسلام امیدی تاکید کرد: مطلب فوق به این معنی است که جمهوری اسلامی ایران از لحاظ سیاسی به اندازه ای رشد کرده که کشور های دیگر انقلاب اسلامی را به عنوان الگوی خود قرار داده اند.

وی به مشکلات اقتصادی حاکم در جامعه اشاره کرد و گفت: اگر در اقتصاد از بیانات حضرت آقا پیروی می کردیم مطمئنا هیچ یک از این مشکلاتی که امروز در کشور با آن مواجه هستیم وجود نداشت.

امام جمعه گیان ادامه داد: به عنوان مثال در بحث نظامی احداث شهرک های نظامی نمایشی از مدیریت رهبری بود که مردم با نمایش آن ها بسیار امیدوار شدند و متوجه شدند که از بسیاری از پیشرفت ها خبر ندارند.

حجت الاسلام امیدی ساده زیستی رهبر معظم انقلاب را ویژگی بارز ایشان عنوان کرد و اظهار داشت: بنده به عنوان یک طلبه، ساده زیستی را مهم ترین ویژگی حضرت اقا میدانم و با وجود آن که جایگاه بالایی دارند هیچ گاه سو استفاده نکرده اند.

وی در پایان خطاب به مدیران کشوری یاد آور شد: ای کاش ساده زیستی رهبری برای همه مدیران الگویی باشد و این رفتار حسنه در جامعه رواج پیدا کند و به یاد داشته باشیم هنگامی که ما چنین رهبر عزیزی داریم نباید مدیران فقط به دنبال جایگاه و پست باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha