پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین مؤمنی

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم گفت: پول رایج یک مملکت اگر پشتوانه ارزی نداشته باشد، اقتصاد آن مملکت را دچار نابسامانی و رکود می‌کند، در تلأطم‌ها بالا و پایین می رود و آسیبش متوجه مردم می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، مراسم ویژه روز زیارتی حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و به روایتی روز شهادت آن حضرت در حرم مطهر رضوی با حضور جمع کثیری از عاشقان و دلداگان حضرتش با قرائت قرآن آغاز شد و با بیان احکام و آداب زیارت، سخنرانی و قرائت زیارت جامعه کبیره ادامه یافت.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی، به عنوان سخنران این مراسم اظهار کرد: حضرات معصومین(ع) دارای حیات برزخی هستند به این جهت گفته شده حتی اگر در قید حیات نیستند به محضر ایشان بروید زیرا که در دنیا و آخرت واسطه می‌شوند و به کمک ما می‌آیند؛ بی تردید ما نیازمند تکیه گاه قوی هستیم و در اثر دور شدن از این پشتوانه دل‌ها مضطرب است و آسیب می‌بیند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: پول رایج یک مملکت اگر پشتوانه ارزی، طلا و نقره نداشته باشد، اقتصاد آن مملکت را دچار نابسامانی و رکود می‌کند، در تلأطم بالا و پایین می رود و آسیبش متوجه مردم می‌شود.

 خیانت مسؤولان در شرایط رکورد اقتصادی

حجت‌الاسلام والمسلمین مؤمنی متذکر شد: عده‌ای یا این موضوع را نمی‌دانند با مطالعه، علم آن را کسب کنند،(با مطالعه ابتدایی‌ترین کتاب در علم اقتصاد می‌توان بطور کامل نسبت به این موضوع اشراف پیدا کرد) یا می‌دانند و به مردم خیانت می‌کنند و منفعت شخصی را بر منفعت جمعی ترجیح می‌هند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مؤمنی در ادامه سخنانش مطرح کرد: به ما گفته شده متصل باشید چرا که ذکر الله مایه آرامش است و انسان به برکت ذکرالله می‌تواند به آرامش حقیقی دست پیدا کند؛ با نماز، قرآن و استغفار می توان به آرامش رسید و یکی از اموری که به توصیه شده زیارت حضرات معصومین(ع) ازبعید یا قریب؛ از دور و نزدیک است.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: خاتم‌الانبیاء رسول گرامی اسلام(ص) در حدیثی خطاب به امام حسین(ع) فرموده‌اند: حسین جان هر کس به زیارت من و اولادم مشرف شود خودم در قیامت به ملاقات او خواهم آمد و از شدائد قیامت نجاتش می‌دهم.

وی با بیان اینکه امام رضا(ع) فرموده‌اند: امام همدم و رفيق، همچون پدری مهربانتر از پدر، برادری همسان که انگار از یک مادر متولد شده‌اند و مادری دلسوزتر از مادر خود انسان نسبت به فرزندش است، گفت: برای هر امر خطیری به محضر امام بروید چرا که امام تنها به خاطر منفعت مأمومين رفيق آنهاست نه منفعت خويش؛ سراغ امام رضا(ع) بروید چه از دور و چه از نزدیک ایشان را زیارت کنید؛ زیرا که هم و غم را از دل انسان می زداید و سبب گره‌گشایی زندگی می‌شود.

۳۱۳/۲۸

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha