پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
موسسه بنت الهدی

حوزه/ رئیس اداره خدمات پژوهشی مجتمع آموزش عالی بنت الهدی از تشکیل شورای علمی پژوهش های مجتمع خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، رئیس اداره خدمات پژوهشی مجتمع آموزش عالی بنت الهدی با اشاره به تشکیل 6 جلسه شورای علمی پژوهش، اظهار کرد:  115 عنوان موضوع در قالب تألیف، ترجمه و طرح های پژوهشی را از اهم دستاوردهای 6 ماهه تشکیل این شورا محسوب می شود.

وی ضمن تشریح روند تشکیل شورای علمی پژوهش های مجتمع گفت: تولید آثار علمی و پژوهشی وزین و معتبر، متناسب با نیازهای داخلی، منطقه ای و بین المللی در قالب تألیف، ترجمه، تصنیف، تصحیح، ارائه موضوعات پژوهشی و طرح های تحقیقاتی نیازمند بررسی، برنامه ریزی، تعیین اولویت های محوله، با محوریت نظارت علمی بر تولید آثار و محصولات و برنامه ها در دستور کار این شورا است.

رئیس اداره خدمات پژوهشی مجتمع آموزش عالی بنت الهدی خاطرنشان کرد: از این رو معاونت پژوهش مجتمع به منظور اتقان، تسهیل، ساماندهی و برنامه ریزی در فرآیند تصمیم گیری در ساحت های پژوهشی، با هماهنگی سازمان مرکزی جامعةالمصطفی اقدام به تشکیل شورای علمی پژوهش¬های مجتمع کرد.

وی با اشاره به اهداف و نتایج مهم تشکیل این شورا گفت: ساماندهی و ایجاد هماهنگی در برنامه ها و فعالیت های علمی پژوهشی، ارتقاء سطح کیفی فعالیت ها وتولید آثار پژوهشی، حمایت و جهت دهی به فعالیت های پژوهشی دانش پژوهان، اساتید و اعضای هیات علمی مجتمع از جمله اهداف این شورا است.

رئیس اداره خدمات پژوهشی مجتمع آموزش عالی بنت الهدی تسهیل در فرآیندهای علمی تحقیقات و طرح های پژوهشی و متناسب با رشته های تحصیلی، شرایط محیطی، منطقه ای و نیازهای مخاطبان را از دیگر اهداف مربوطه ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: ساختار و اعضای شورای پژوهش های مجتمع شامل ریاست محترم مجتمع به عنوان رئیس شورا، معاون پژوهش مجتمع به عنوان نایب رئیس و دبیر شورا، 4 نفر از مدیران  گروه های علمی تربیتی مجتمع و دو نفر از اعضای هیئت علمی مجتمع است.

رئیس اداره خدمات پژوهشی مجتمع آموزش عالی بنت الهدی عنوان کرد: از دیگر اعضای شورای پژوهش های مجتمع آموزش عالی می توان به معاونین آموزش و فرهنگی تربیتی و اساتید و کارشناسان المصطفایی و غیر المصطفایی متناسب با موضوع و به تشخیص دبیر و رئیس شورا اشاره کرد.

وی به اهم وظایف شورای پژوهش های مجتمع اشاره کرد و افزود: در این شورا موضوعات و طرح های تحقیقاتی اعم از تالیف و ترجمه و پیشنهاد آن به کمیسیون سیاست‌گذاری تحقیقات و طرح های پژوهشی سازمان مرکزی بررسی و تصویب می شود.

رئیس اداره خدمات پژوهشی مجتمع آموزش عالی بنت الهدی خاطرنشان کرد: نیاز سنجی های انجام شده بررسی و اولویت های طرح های تحقیقاتی تعیین می شود. بررسی و تأیید صلاحیت مجریان و ارزیابان طرح های تحقیقاتی و ترجمه ای از دیگر وظایف محسوب می شود.

وی تعیین ناظر و ارزیابی طرح ها و پروژه های پژوهشی، بررسی آثار از حیث ضرورت تصحیح و بازنگری، نظارت علمی بر حسن اجرای طرح های تحقیقاتی و تولید آثار و بررسی و پیشنهاد آثار و کتب تولیدی آماده نشر به کمیسیون سیاست گذاری و ممیز ه نشر سازمان مرکزی را از دیگر وظایف ذکر کرد.

رئیس اداره خدمات پژوهشی مجتمع آموزش عالی بنت الهدی ضمن تشکر از اساتید، گروه های علمی و همه طلاب و جهادگران عرصه پژوهش در مجتمع آموزش عالی بنت الهدی خبر واگذاری اختیارات کمیسیون طرح -ها و تحقیقات و کمیسیون ممیزی نشر سازمان مرکزی به شورای علمی مجتمع را از برکات در شرف وقوع این شورای فاخر اعلام کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha