شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله فقیهی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: از جمله ویژگی های یک خبرنگار موفق و متعهد در جامعه اسلامی، برخورداری از روحیه انقلابی و مردمی در انجام کار تخصصی و حرفه ای خود است.

آیت الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، ضمن گرامیداشت هفدهم مردادماه و تبریک روز خبرنگار به همه خبرنگاران ایران اسلامی، اظهار داشت: خبرنگاران حقیقتاً زبان گویای مردم در بیان حقایق هستند و نقش مهمی در رشد و ارتقای جامعه و مقابله با ناهنجاری ها و مفاسد دارند.

وی افزود: آنچه در خصوص ویژگی های یک خبرنگار موفق در تراز جامعه اسلامی باید به آن اشاره کنم، داشتن تعهد و انصاف و امانت داری در انتشار اخبار، همچنین روحیه مردمی و انقلابی است؛ چرا که بدون این ها فعالیت خبرنگاری در مسیر اهداف و منافع انقلاب و نظام اسلامی نخواهد بود.

این استاد حوزه همچنین با بیان این که امروز خبرنگاران در صف مقدم مقابله با توطئه های دشمنان به خصوص در عرصه جنگ روانی قرار دارند، خاطرنشان کرد: با توجه به این مساله کاملاً مشخص و مسلّم است که یک خبرنگار متعهد و مسلمان نمی تواند دست به انتشار اخبار کذب و یا شبهه ساز بزند چرا که او خود را مقید به رعایت امانت و حفظ مصالح کشور اسلامی می داند و لذا به هیچ وجه به دنبال تولید و نشر اخبار دروغ و کذب نیست.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha