جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
قاچاق کالا

عضو شورای حوزه علمیه قزوین گفت: امروز برخی مسئولین اراده جدی برای مبارزه با قاچاق کالا را ندارند و حتی با اجازه واردات کالای غیر ضروری، به اشتغال و تولید آسیب وارد ساخته اند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام محمد محبی، عصر امروز در جمع طلاب حوزه نیمه وقت قزوین که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه امام صادق(ع) برگزار شد، به وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم اشاره کرد و گفت: تنها را برون رفت از مشکلات اقتصادی هدایت نقدینگی به سمت کار و تولید است.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین افزود: حجم بالای نقدینگی امروز به تهدید اقتصادی کشور تبدیل شده است، به طوری به سمت طلا و ارز سرازیر و تورم را بر ملت به خصوص اقشار کم درآمد تحمیل کرده است.

 وی خاطرنشان کرد: مهمترین عامل در تولید نقدینگی، گردش مالی غلط و اداره  بانک ها به شیوه ربوی است که متاسفانه با گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی، اراده جدی در اصلاح سیستم بانکی و اسلامی سازی آن از طرف دولت و مجلس را شاهد نبوده ایم.

حجت الاسلام محبی در ادامه افزود: امروز برخی مسئولین اراده جدی برای مبارزه با قاچاق کالا را ندارند و حتی با اجازه واردات کالای غیر ضروری، به اشتغال و تولید آسیب وارد ساخته اند و در صورت عدم حل اساسی این مساله، تورم و کاهش ارزش پول ملی تکرار خواهد شد که زمینه ساز فاصله طبقاتی و منجر به مشکلات فرهنگی و سیاسی جامعه خواهد شد.

 استاد حوزه علمیه قزوین بیان کرد: اگر توجه و حمایت دولت از کار و تولید ایرانی در کشور به خوبی برنامه ریزی و اجرایی می شد، امروز تورم، مشکلات ارزی، بیکاری و ... نداشتیم و اگر بانک ها هم تشویق به سرمایه گذاری در امر تولید به جای سکه و ارز می شدند، ما شاهد پیشرفت  های چشمگیری بودیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha