جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
معیشت مردم

حوزه/ حوزه علمیه و جامعه روحانیت استان ایلام در بیانیه ای درباره اوضاع اقتصادی اخیر، خواستار اقدام سریع دولت برای حل مشکلات مردم و برخورد قاطعانه قوه قضائیه با مفسدان و اخلالگران اقتصادی شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ایلام، حوزه علمیه و جامعه روحانیت استان ایلام، در بیانیه ای، با اشاره به اوضاع اقتصادی اخیر، خواستار اقدام سریع دولت برای حل مشکلات مردم و برخورد قاطعانه قوه قضائیه با مفسدان و اخلالگران اقتصادی شد.

در این بیانیه آمده است: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران از بدو پیروزی تاکنون شاهد بحران های سیاسی، اقتصادی اجتماعی متعددی بوده است که به فضل الهی همه آنها را به سلامت پشت سر نهاده است و هر روز که از عمر آن می گذرد دشمنانش را نا امید تر کرده است.

امروز در یکی از حساس ترین شرایط نظام و انقلاب اسلامی قرار داریم. از یک طرف استمرار و تشدید کینه توزی های استکبار جهانی به همراهی رذیلانه برخی کشورهای زبون منطقه در قالب تحریم های اقتصادی، کشور را به معنای واقعی کلمه، وارد یک جنگ تحمیلی اقتصادی کرده است و از طرف دیگر ناکارآمدی سیاست های اقتصادی دولت در مواجهه مدبرانه با این شرایط، موجب شده است که هر روز که می گذرد آثار منفی این وضعیت بیشتر در معیشت و زندگی مردم نمایان شود .

تاثیر چنین وضعیتی فقط در فضای اقتصادی جامعه متوقف نخواهد ماند و امنیت جامعه و نظام اسلامی را تحت تأثیر خود قرار خواهد داد و هدف اصلی دشمنان قسم خورده نظام اسلامی و مردم هم همین است. در کنار این شرایط متاسفانه هر از گاهی شاهد خبرهایی از فساد اقتصادی و زندگی اشرافی خانواده برخی از مسئولان هستیم که این موضوع بیشتر از هر چیزی موجب سرخوردگی مردم و بی اعتمادی آنها به کلیت نظام می شود.

انقلاب اسلامی محصول خون شهیدان و برآمده از ایثار و از خودگذشتگی همین مردم مسلمان و مومن است و به تعبیر حضرت امام خمینی(ره) ولی نعمتان اصلی این انقلاب همین مردم رنج کشیده هستند و زیبنده انقلاب اسلامی نیست که در آستانه چهل سالگی اش مردمانش در تنگی معیشت باشند و برخی مسئولانش از اصول و ارزش های آن فاصله گرفته باشند .

ما طلاب، اساتید و روحانیون حوزه های علمیه استان ایلام در کنار مردم و در تبعیت از مقام معظم رهبری و مراجع و علماء بزرگوار اعتراض خود را به وضعیت موجود اعلام می نماییم و از دولت محترم خواستاریم تا اولاً با اتخاذ سیاست های راهگشا، آرامش را به زندگی و معیشت مردم بازگرداند و ثانیاً با کنار گذاشتن مدیران اشرافی و ناکارآمد زمینه را برای حضور نیروهای متخصص با تجربه و پاک دست فراهم نماید.

همچنین از قوه محترم قضاییه خواهانیم تا با برخورد قاطعانه خائنین به این نظام و مردم را در هر رده و جایگاهی که هستند به سزای اعمال خود برسانند تا هم دست های آلوده از دامن این نظام کوتاه شوند و هم مردم امیدوار باشند که نظام اسلامی هیچ نوع فسادی را بر دامن خود بر نمی تابد و در صیانت از حقوق مردم با هیچ کسی مماشات نخواهد کرد.

از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی انتظار است تا در کنار قوه قضاییه و دولت محترم به وظیفه قانونی خود در سرو سامان دادن به وضعیت موجود اهتمام ویژه داشته باشند.

اساتید، روحانیون، طلاب و کارکنان حوزه علمیه استان ایلام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha