جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین مختار کرمی

 حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان، یکی از وظایف مدیران در جامعه اسلامی را جلب رضایت ارباب رجوع و مردم و حل مشکلات آنان دانست و گفت: متاسفانه برخی از مدیران هر مسئله کوچکی را به جلسه ای وسیع با هزینه های مالی و انسانی تبدیل می کنند که اصلا نیازی به آن نیست

حجت الاسلام مختار کرمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، با اشاره به این که مسئولان باید خود را خادم مردم و جامعه بدانند، اظهار داشت: متاسفانه هنوز برخی از مدیران نسبت به جایگاهی که دارند اطلاع کافی ندارند که این نوعی آفت برای جامعه اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات جامعه نشأت گرفته از عدم توجه به راه حل درست آن موضوع است، افزود: یکی از آفات مدیران کنونی در کشور برگزاری جلسات بی ثمر و بدون خروجی است. در این جلسات مسایل زیادی مطرح می شود که فقط در حد توضیح و بیان است و مدیران بعد از اتمام نشست، مصوبات، برنامه و... که بارها درباره آن باهم گفتگو کرده اند را به دست فراموشی می سپارند.

این فعال فرهنگی یکی از وظایف مدیران در جامعه اسلامی را جلب رضایت ارباب رجوع و مردم و حل مشکلات آنان دانست و گفت: متاسفانه برخی از مدیران هر مسئله کوچکی را به جلسه ای وسیع با هزینه های مالی و انسانی تبدیل می کنند که اصلا نیازی به آن نیست. البته بنده با موضوع برگزاری جلسه و هم اندیشی مدیران مخالف نیستم، ولی مسئله اینجاست که شاهد برگزاری برخی جلسات و نشست ها در استان و حتی سراسر کشور هستیم که هیچ خروجی ندارند.

حجت الاسلام کرمی عنوان کرد: در جامعه اسلامی نباید بین مردم و مسئول فاصله باشد و این امر از تاکیدات ائمه اطهار(ع) به زمامداران و مدیران است و باید در کشورهای اسلامی اجرا شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان در ادامه وقت نشناسی برخی از مدیران و کارکنان را آسیب ادارات کشور عنوان کرد و گفت: اتلاف وقت هم از نظر انسانی و هم از نظر شرعی حرام و خلاف شرع است، با این وجود همگان می بینیم که برخی به این مهم هیچ التفاتی ندارند. از سوی دیگر به عینه می بینیم که مدیرانی در راس اداراتی به کار گرفته می شوند که قبل از پست جدیدشان هیچ سابقه یا دوره مدیریتی را نگذارنده اند که این امر خود آفتی در ادارات کشور است و باعث اتلاف زمان، هزینه و... می شود.

حجت الاسلام کرمی در پایان گفت: یکی دیگر از آفت های برخی مدیران، خودشیفتگی کاذب است. این مدیران تا خود را بر پست و مسند مدیریت می بینند، خویش را علامه دهر و کاردان در تمام امور فرض می کنند که این امر برای جامعه اسلامی امری ناپسند است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha