جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام مختاری

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین مختاری و خانم سوکارنو درخصوص برگزاری "سمینار بین المللی اسلام رحمة للعالمین از دیدگاه مرحوم سوکارنو و حضرت امام خمینی(ره)" به توافق رسیدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین مختاری رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی و هئیت همراه که به اندونزی سفر کرده اند، دیدارها و رایزنی هایی با مسئولان دانشگاهی فرهنگی و دینی این کشور داشتند که در یکی از دیدارها با خانم  "رحماواتی سوکارنو" فرزند "مرحوم سوکارنو" پدر انقلاب استقلال اندونزی بود که در این دیدار گفتگو های مهمی در خصوص موضوعات مختلف انجام شد.

در این دیدار طرفین درخصوص برگزاری "سمینار بین المللی اسلام رحمة للعالمین از دیدگاه مرحوم سوکارنو و حضرت امام خمینی(ره)" به توافق رسیدند.

در این دیدار ابتدا حجت الاسلام و المسلمین مختاری به معرفی دانشگاه مذاهب اسلامی به دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی، اهداف و رسالت های آن، رشته های تحصیلی و حضور دانشجویان از ملیت های مختلف، تدریس و تحصیل فقه تمامی مذاهب اسلامی با حضور استادان آن مذهب و... پرداختند.

حجت الاسلام و المسلمین مختاری آمادگی دانشگاه مذاهب اسلامی را برای هرنوع همکاری در عرصه های مختلف اعلام کرد.

* دانشگاه مذاهب اسلامی با نگاه استراتژیک به وحدت مسلمانان شکل گرفته است

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی همچنین با بیان اینکه اصل وحدت همواره مورد تاکید حضرت امام خمینی(ره) ومقام معظم رهبری و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بوده و هست، گفت: در قانون اساسی اندونزی نیز بر اصل وحدت تاکید شده و این می تواند نقطه بسیار مهمی در همکاری‌ها باشد و دانشگاه مذاهب اسلامی نیز با نگاه استراتژیک به وحدت مسلمانان شکل گرفته و ما تلاش می کنیم وحدت را محقق کنیم و بتوانیم در این زمینه گام های اساسی برداریم.

خانم سوکارنو نیز با ابراز خرسندی از حضور ریاست دانشگاه مذاهب اسلامی و هیئت همراه در اندونزی و انجام این دیدار، گفت: وحدت و تقریب در زمان حاضر امر بسیار مهمی است که دانشگاه مذاهب اسلامی نیز در این راستا فعالیت می‌کند

وی افزود: مرحوم سوکارنو نیز با تفکرات لیبرالیستی و نئولیبرالیستی مقابله می‌کرد و همواره معتقد به وحدت بود و اصلی را به نام وحدت در قانون اساسی اندونزی قرار داد.

* وحدت برای تحقق ایده ها و اهداف ما لازم و ضروری است

خانم سوکارنو گفت: ما موافق تبلیغات سوء دشمنان نیستیم که می‌گویند اسلام دین خشونت است؛ چراکه اسلام دین رحمت و مهربانی است و وحدت برای تحقق ایده ها و اهداف ما لازم و ضروری است.

وی ادامه داد: مرحوم سوکارنو معتقد بود مسلمانان نیاز به پیشرفت دارند درحالی که برخی ها فکر می کردند پیشرفت با رادیکالیسم و تفکرات افراطی یکی است، اما ما معتقدیم می‌شود بدون تفکرات افراطی پیشرفت کرد.

رئیس موسسه سوکارنو همچنین با تمجید از اهداف و رسالت‌های دانشگاه مذاهب اسلامی که در زمینه وحدت و تقریب فعالیت می‌کند، آمادگی خود را برای همکاری‌های مشترک اعلام کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha