پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مجتمع بنت الهدی

حوزه/ مدیر گروه تبلیغ و ارتباطات مجتمع آموزش عالی بنت الهدی از پذیرش طلبه در رشته معارف اسلامی با گرایش تبلیغ و ارتباطات در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام  محمود احمدی میانجی با اشاره به پذیرش گروه تبلیغ و ارتباطات مجتمع برای سال تحصیلی جدید اظهار کرد: این گروه برای سال تحصیلی جدید در رشته معارف اسلامی با گرایش تبلیغ و ارتباطات در مقطع کارشناسی و گرایش تبلیغ و ارتباطات فرهنگی و دین و رسانه در مقطع کارشناسی ارشد دانش پژوه می‌پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: تبلیغ و ارتباطات به عنوان رشته ای نوپا در مجتمع آموزش عالی بنت الهدی، تلاش دارد طلاب را در کنار فراگیری معارف اسلامی با عرصه‌های مختلف تبلیغ و ارتباطات فرهنگی آشنا کند.

عضو هیأت علمی مجتمع آموزش عالی بنت الهدی خاطرنشان کرد: آشنايي با این عرصه‌ها از بایسته‌های شناختی هر مبلغ در عصر رسانه و ارتباطات است که آشنایی و تجهیز طلاب با اصول، مبانی، ضرورت‌ها و ابزارهاي روزآمد تبلیغ دین را دربرمی گیرد.

وی با اشاره به رشته معارف اسلامی گرایش تبلیغ و ارتباطات گفت: شناخت روش‌های تبلیغ دین در قرآن و سنت همراه با مطالعه در سیر تاریخی عملکردهای مبلغان ديني در تبلیغ دین و آشنایی بهتر و کارآمدتر با ابزارهای جدید ارتباطی و بیان آسیب‌ها و فرصت‌های حاصل از بهرمندی از این ابزارها از جمله اهداف این رشته است.

حجت الاسلام میانجی عنوان کرد: آشنایی با علوم قرآنی، تفسیر موضوعی ۱ و۲، روانشناسی تبلیغات ۱و ۲، روانشناسی اجتماعی ۱و۲، روانشناسی ارتباطات، حفظ آیات و روایات، سیره عملی اهل بیت(علیهم السلام)، انسان شناسی فرهنگی، آسیب شناسی اجتماعی، مبانی تبلیغ، تبلیغ در کتاب و سنت، اصول علم ارتباطات و نظریه‌های ارتباطات از جمله دروس مقطع کارشناسی رشته تبلیغ و ارتباطات است.

وی شیوه‌های تبلیغ ادیان و مذاهب مختلف جهان، روانشناسی تبلیغ، شیوه‌‌های تبلیغ در جهان معاصر، آشنایی با فن خطابه و سخنوری، آشنایی با شیوه‌های مناظره، رسانه شناسی ۱و۲، اصول مشاوره و راهنمایی، آشنایی با فن روزنامه نگاری، اصول نویسندگی و ترجمه، جنبش‌های فکری دینی معاصر، تاریخ مطالعات اسلامی در غرب، نیازهای منطقه ای ۱ و۲، آشنایی با علوم قرآنی، تفسیر موضوعی ۱ و۲، روانشناسی تبلیغات ۱و ۲ و روانشناسی اجتماعی ۱و۲ را از دیگر دروس مقطع کارشناسی این گرایش ذکر کرد.

مدیر گروه تبلیغ و ارتباطات مجتمع آموزش عالی بنت الهدی عنوان کرد: از دیگر دروس مقطع کارشناسی این گرایش می‌توان به روانشناسی ارتباطات، حفظ آیات و روایات، سیره عملی اهل بیت علیهم السلام، انسان شناسی فرهنگی، آسیب شناسی اجتماعی، مبانی تبلیغ، تبلیغ در کتاب و سنت، اصول علم ارتباطات، نظریه‌های ارتباطات، شیوه‌های تبلیغ ادیان و مذاهب مختلف جهان، روانشناسی تبلیغ، شیوه‌های تبلیغ در جهان معاصر، آشنایی با فن خطابه و سخنوری و آشنایی با شیوه‌های مناظره اشاره کرد.

وی با اشاره به عناوین دروس کارشناسی ارشد رشته دین و ارتباطات فرهنگی گفت: مبانی ارتباطات، آشنایی با ابزارهای ارتباطی، روش تحقیق تخصصی، برنامه ریزی و سیاست گذاری در فرهنگ و ارتباطات، تبلیغ هنر و رسانه از دیدگاه امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب، اصول روابط عمومی، آشنایی با ادیان بزرگ، جریان شناسی شبهات مطرح علیه اسلام و تشیع، اصول ارتباط و تبلیغ در کتاب و سنت، محیط شناسی تبلیغ (مخاطب‌شناسی) و نظریه‌های ارتباطی از جمله دروسی است که در این گرایش ارائه می‌شود.

حجت الاسلام میانجی انسان شناسی فرهنگی، بررسی نقش هنر در تبلیغ، غرب‌شناسی و سیاست‌های ارتباطی، آشنایی با سیاست‌های تبلیغی ادیان، اصول مشاوره و راهنمایی، آشنایی با فرق اسلامی، کاربرد علوم اجتماعی در تبلیغ و آشنایی با مختصات جهان اسلام را از دیگر دروس گرایش دین و ارتباطات فرهنگی مقطع کارشناسی ارشد عنوان کرد.

وی یادآور شد: دانش پژوهان در مقطع کارشناسی ارشد گرایش دین و رسانه ملزم به گذراندن دروس فقه رسانه، حقوق رسانه ها، اخلاق و رسانه، حکمت رسانه، نظریه‌های ارتباطات ۲، مخاطب شناسی پیام‌های قرآنی و روایی، روش تحقیق در رسانه‌های جمعی، تحلیل پیام‌های ارتباطی، مبانی ارتباطات از منظر اسلام، دین در رسانه، کاربرد هنر در رسانه، نظریه‌های رسانه و دین، روش‌ها و فنون تبدیل پیام دینی به پیام رسانه‌ای و آسیب‌شناسی و جریان‌شناسی رسانه‌های دینی هستند.

مدیر گروه تبلیغ و ارتباطات مجتمع آموزش عالی بنت الهدی با بیان اینکه زمان ثبت نام و برگزاری آزمون ارشد متعاقبا اعلام می‌شود، تصریح کرد: طلاب علاقه‌مند می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در مقطع کارشناسی به دفتر گروه، مراجعه کرده یا با شماره ۳۷۱۸۳۲۵۳ تماس بگیرند.

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha