شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دولت ایالتی راجستان، نام های «اسلامی» روستاها را به هندی تغییر می دهد

حوزه/ منابع آگاه اعلام کرده اند که دولت ایالتی راجستان در شمال غربی هند، با تصویب طرح جدیدی، اسامی اسلامی روستاها را به اسامی هندی تغییر می دهد تا پشتیبانی هندوها در انتخابات پیش رو را به دست آورد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از timesofindia، درحالی که چیزی به انتخابات هندوستان باقی نمانده، دولت ایالتی راجستان واقع در شمال غربی هند، با تصویب طرح جدیدی، اسامی اسلامی روستاها را به اسامی با ریشه هندو تغییر می دهد.

هم اکنون تغییر نام چهار روستای معروف محمدپور به مدیک خدای، نواب پور به عنوان نایصارتال و رامپورا-عجم پور به سیتارا مجی کده و ماندیفیا به سانوالیا به تصویب رسیده است.

به گفته منابع خبری در اداره درآمد ایالتی، قرار است در هفته های آینده اسامی بیشتری تغییر پیدا کنند. تغییر اسامی اسلامی روستاها در حالی اتفاق می افتد که تنها 4 ماه به انتخابات ایالتی در نوامبر- دسامبر باقی مانده است و به نظر می رسد که حزب  بهاراتیا جاناتا، حزب حاکم افراطی هندو قصد دارد به این شیوه  آرای انتخاباتی را بالا ببرد.

پیش از این نیز سه روستای دیگر تغییر نام داده شده اند. همچنین به گفته منابع پیشنهاد تغییر نام روستای «سالم آباد» در اجمیر به نام شری نیمبارک ترث، نیز در مراحل نهایی تصویب قرار دارد. گفته می شود تغییر اسامی این روستاها واکنش های تندی از سوی احزاب سیاسی و گروه های حقوق مدنی به همراه داشته است که به اتفاق آراء بر  این باور هستند که این اقدام سبب ایجاد تفرقه در جامعه خواهد شد.

آشوک جوهوت وزیر سابق راجستان این اقدامات را پیش از انتخابات غیرضروری توصیف کرده و آن ها را تلاش هایی برای پوشاندن ناکارآمدی دولت حاکم دانست.

یاسمین فاروقی عضو هیات حقوقی تمام مسلمانان هند نیز گفت: مسلمانان پیش از این تا این اندازه احساس ناامنی در راجستان نداشته اند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha